Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:32:33 GMT

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۹۹۵

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران

وزارت نیرو اعلام کرد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور انتظار وقوع رگبار باران، وزش باد شدید موقت، بارش برف و تگرگ در مناطق مستعد و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور و هشدارهای صادره از مبادی ذی‌ربط، وقوع بارش‌های بهاری با شدت به نسبت بالا از روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ماه تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در همه نقاط استان محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، شهروندان از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و دیگر تاسیسات آبی پر خطر خودداری کرده و به بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری که توسط شرکت آب منطقه‌ای نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب سیلاب وزارت نیرو باران رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: بر اساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم عزیز توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در خصوص احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند