Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه ظهر امروز به صورت تلفنی گفت‌گو کردند وآمادگی ایران برای هرگونه همکاری با ترکیه در مبارزه با کرونا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ظهر امروز به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی و با توجه به شیوع ویروس کرونا در ترکیه با دولت و مردم ترکیه ابراز همدردی کرد و آمادگی کشورمان برای هرگونه کمک و همکاری در این زمینه را اعلام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف کرونا ظریف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، در واکنش به پست وزیر امورخارجه اسرائیل در مورد دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی گفت: "کسانی که باید شرمنده باشند، مقامات اسرائیلی هستند که نزدیک به 35 هزار فلسطینی را که اکثراً کودکان و زنان بودند به قتل رسانده‌اند."

وی با بیان این که تلاش اعضای کابینه اسرائیل برای تغییر دستور کار نتیجه‌ای نخواهدداشت، تاکیدکرد: "اولویت ترکیه، پایان دادن به کشتار غزه و برقراری صلح دائمی در منطقه با تشکیل کشور فلسطین است."

وی افزود:  فعالیت‌های‌ ترکیه در این راستا ادامه داشته و حقایق جنایات اسرائیل را آشکار خواهد کرد.

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز در واکنش به سخنان یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل علیه رجب طیب اردوغان با انتشار مطلبی در شبکه ایکس اعلام کرد: "این سخنان چیزی جز تلاش‌های اسرائیل برای سرپوش نهادن به قتل‌عام‌های خود در غزه نیست."

در ادامه این توئیت آمده است: "سخنان نامتناسب و بی‌جای وزیر امورخارجه اسرائیل علیه رئیس جمهور کشورمان چیزی جز تلاش این رژیم برای سرپوش نهادن به کشتارهای خود در غزه نیست. قاتلان کودکان با هر نوع تلاش برای برقراری آتش‌بس و صلح دشمنی می‌ورزند. به‌همین خاطر نیک می‌دانیم که سیاست برقراری صلح و آتش‌بس به‌رهبری رئیس جمهور کشورمان در تیررس این قاتلان است؛ ولی چه حاصل که هر کاری کنند، در مقابل بشریت محکوم شده و بالاخره روزی در برابر قانون پاسخ‌گو خواهند شد."

گفتنی است، یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار عکس رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در شبکه اجتماعی ایکس اظهارات توهین‌آمیزی بیان کرد.

 

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان