Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۳ محور و هدف با منابع مورد نیاز ۲۳ هزار میلیارد تومانی برای تحقق جهش تولید از سوی وزارت نیرو تعریف شد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ محمدباقر نوبخت در ششمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید که در سازمان برنامه و بودجه با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: سال گذشته وزارت نیرو با موفقیت طرح الف-ب را در سراسر  کشور انجام داد، همچنین  227 پروژه در حوزه های آب و برق با  سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومانی در 31 استان کشور به اجرا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: بر اساس برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر نیرو 13 هدف با اعتباری نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان جهت سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف برای تحقق اهداف جهش تولید تعریف شده است.
به گفته دکتر نوبخت بخشی از این منابع از طریق اعتبارات موجود در قانون  بودجه سال 1399 تامین خواهد شد و مابقی نیز از سایر سازوکارهای قانونی مانند طرح مشارکت عمومی و خصوصی تامین می‌شود.


در این جلسه حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح‌های مختلفی از سوی وزارت نیرو برای تحقق جهش تولید ارائه شده است، گفت: طرح‌های توسعه آب و خاک با اولویت مناطق مرزی با منابع مورد نیاز 1100 میلیارد تومان در کنار تاکید بر خرید تضمینی آب  از سوی وزارت نیرو مطرح شد.
به گفته معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه ابرسانی به طرح‌های دارای تنش  آبی در یک کارگروه اولویت بندی خواهد شد همچنین اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 نیز پیگیری می شود. از سوی دیگر بازگشت منابع بخش برق از محل تبصره 14 قانون بودجه نیز مورد تاکید وزارت نیرو برای تحقق اهداف جهش تولید بوده است.
وی افزود،  بر این اساس در پایان سال 99 حدود 9 سد جدید، 9 آبگیر افتتاح  و  همچنین آبرسانی به 1400 روستا انجام خواهد شد که  انجام این طرحها نیاز به حدود 24 هزار میلیارد تومان منابع دارد.
پورمحمدی ادامه داد،  با توجه به اینکه تنها 30 درصد این منابع در قانون بودجه لحاظ شده است پیشنهاد شد تا از سوی دفتر اقتصاد مقاومتی و همچنین دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه اولویت بندی طرح‌ها انجام شده و از طریق ساز و کارهای قانونی و همچنین طرح مشارکت عمومی و خصوصی تخصیصهای مورد نیاز انجام شود.

به گفته دبیر ستاد راهبری و برنامه ریزی جهش تولید، سال 99 حدود  2000 کیلومتر خط انتقال برق احداث خواهد شد و همچنین در حال حاضر اتلاف انرژی در شبکه برق به زیر 10 درصد کاهش یافته است در راستای تحقق جهش تولید نیز در سال جاری 20 شهرک صنعتی به شبکه برق متصل خواهد شد.
وی گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگی خود را برای تامین مالی پروژه تحویل یک میلیون دستگاه موتورسیکلت برقی  اعلام می کند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان برنامه و بودجه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه تحقق جهش تولید هزار میلیارد وزارت نیرو برای تحقق مورد نیاز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم