Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@04:30:12 GMT

قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۵۵۶۶

قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۳ سنت معادل ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه بیش از سه درصد سقوط کرده بود.

 بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۹ سنت معادل ۳.۰۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۶ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود هشت درصد نزول کرده بود.

منابع آگاه به رویترز اظهار کرد که تولیدکنندگان بزرگ جهان شامل عربستان سعودی و روسیه احتمالا در نشست روز پنج شنبه با کاهش تولید موافقت خواهند کرد اگرچه این توافق به مشارکت آمریکا در آن بستگی خواهد داشت.

اما تهدید رکود اقتصادی عمیق به دلیل توقف فعالیت اقتصادی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و در قرنطینه بودند نیمی از جمعیت جهان، روی بازار سایه افکنده است.

گروه اوراسیا اعلام کرد که تولیدکنندگان اگر می‌خواهند مانع از اشباع کامل بازار شوند، بازار به سرعت عمل کرده و تولیدشان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تقاضای جهانی برای نفت حداکثر ۳۰ درصد معادل ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کاهش تقاضا با جنگ عربستان سعودی و روسیه و اقدام آنها در لبریز کردن بازار از عرضه مصادف شده است.

قیمتهای نفت روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی و روسیه نشست اضطراری را به پنج شنبه موکول کردند، به شدت افت کردند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در سه سال گذشته با وجود توسعه سریع تولید آمریکا، عرضه خود را برای تقویت از قیمت‌ها محدود کرده بودند.

همچنان پرسش‌هایی درباره مشارکت آمریکا در کاهش تولید هماهنگ وجود دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده که اوپک از وی برای کاهش تولید شرکتهای آمریکایی درخواست نکرده است و تولید نفت آمریکا در واکنش به افت قیمتها کاهش پیدا می کند.

اقدام هماهنگ تولیدکنندگان نفت آمریکا برای کاهش تولید خلاف قانون خواهد بود مگر این که مقامات دولتی سطح تولید نفت را پایین بیاورند.

رکود جهانی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز گفته اند در راه است، به دلیل شدت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ احتمالا بسیار جدیتر از تصورات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: انتظار داریم تا زمان بهبود فعالیت اقتصادی، قیمتهای نفت در همین حدود فعلی بمانند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۹۸ تومان است که نسبت به روز گذشته ۶ تومان (۰.۶۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۹۰۴ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۴ تومان رسیده بود.

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۶ تومانی (۰.۶۷ درصد) به ۸۹۸ رسید. بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۹۸ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۳۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۸.۴۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت شاهین در مدار صعودی / شاهین کارکرده هم گران شد! + جدول قیمت
  • بورس به مدار برگشت؟