Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@15:57:02 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی استخرهای پرورش ماهی باخرز

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۵۶۰۳

افزایش ۱۰۰ درصدی استخرهای پرورش ماهی باخرز

در حال حاضر تعداد ۱۱۵ استخر پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی در شهرستان باخرز فعال است که این تعداد نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین،مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: از این تعداد استخر ۱۰۸ واحد پرورشی از نوع ماهی گرم آبی و هفت مورد دیگر سرد آبی است که توانسته برای افزون بر ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شهرستان اشتغال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمد دوستخواه احمدی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع گرم آبی و سرد آبی در استخرهای پرورشی این شهرستان رها شده اند. وی به برداشت سالانه ماهی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از ۱۱۰ تن ماهی گرم آبی و ۶۰ تن ماهی سرد آبی در شهرستان باخرز صید و روانه بازارهای هدف می شود. او با بیان این که در حال حاضر سه استخر پرورش ماهی در این منطقه در حال ساخت است گفت: استخرهای پرورش ماهی این شهرستان در دو بخش مرکزی و بالا ولایت فعال است. بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد. شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماهی باخرز پرورش ماهی گرم آبی سرد آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان

جباری گفت: طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در "قفس پرورش ماهی" رهاسازی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از ۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.

او افزود: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم‌های دریایی می‌شود و این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می‌کند.
جباری گفت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان‌های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است.

در حال حاضر ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن ماهیدر این قفس‌ها تولید شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد