Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به رئیس بنیاد مستضعفان خواستار ساماندهی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه به دنبال شیوع ویروس کرونا توسط این بنیاد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به رئیس بنیاد مستضعفان خواستار ساماندهی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه به دنبال شیوع ویروس کرونا توسط این بنیاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن این نامه به شرح زیر است:

‍ جناب آقای دکتر فتاح
ریاست محترم بنیاد مستضعفان
با سلام

همانطور که مستحضرید شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای تمامی اقشار جامعه به وجود آورده است. در این میان اما شاهدیم قشرهایی همچون کارگران روزمزد، دست‌فروش‌ها، زباله‌گردها، کودکان کار، پیک موتوری‌ها، کولبران کردستان و ده‌ها قشر دیگر با وجود اطلاع از خطرات ناشی از این ویروس و تأکیدات حاکمیتی مبنی بر خانه‌نشینی، چاره‌ای جز حضور در اماکن عمومی ندارند! چرا که قرنطینه خانگی برای آنها حکم مرگ تدریجی بر اثر گرسنگی و بی پولی را دارد!

 

از آنجا که این اقشار مشمول وام‌ها و کمک‌های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا نمی‌شوند و در هیچ سازمان و شرکتی شاغل نیستند و به تبع آن تحت پوشش دائم هیچ نهاد حمایتی قرار نگرفته‌اند، لذا اکثرا از نبود اولیات زندگی رنج می‌برند و باوجود خطری که در مشاغل‌شان آنها را تهدید می‌کند، هنوز از حق بیمه محروم اند و در بسیاری از سوانح، هیچ نهاد یا صنفی برای حمایت از آن‌ها وجود ندارد!

 

از این رو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در راستای تکلیف خود، با راه‌اندازی پویش سراسری "کرونای دیده‌نشده‌ها" با همکاری گروه‌های مختلف مردمی و دانشجویی در جهت انعکاس صدای اقشار ذکر شده و مشورت و گفتگو با کارشناسان در راستای پیگیری راه‌حل‌های موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای حمایت از این اقشار، راهکاری را به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌دهد:

طبق این راهکار بنیاد مستضعفان می‌تواند باتوجه به ظرفیت موجود ازجمله بانک سینا و بیمه سینا و با مأموریت از طرف دولت به شناسایی و ساماندهی این افراد_ که حدود یک‌میلیون نفر می‌باشند_ در قالب تشکل‌های مردمی و استانی تحت پوشش خود بنیاد مستضفان بپردازد و به این کسب‌وکارها سروسامان دهد. همچنین بنیاد می‌بایست باتوجه به تعطیلی این مشاغل بسته‌های حمایتی خود از جمله وام‌های قرض الحسنه یا بلاعوض را به این اقشار اعطا نماید.

 

لازم به ذکر است که این طرح برای بعد از فراغت کشور از این شرایط هم لازم است اجرا پیگیری شود. این اقشار میتوانند در قالب همان تشکل‌های مردمی و استانی تحت پوشش بنیاد مستضعفان به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند.

 

امید است که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با استفاده از این راهکار به هدف اصلی خود یعنی همراهی مستضعفان بیش از پیش نزدیک شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان جنبش عدالتخواه دانشجویی رئیس بنیاد مستضعفان دست فروش ها زباله گردها بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد

عباس محمدی، کارشناس محیط زیست در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زمین با اشاره به معضلِ قابل حلِ حیوانات ولگرد نوشت: مطابق بند ۱۵ ماده‌ ۵۵ قانون شهرداری‌ها "جلوگیری از شیوع امراض ساریه‌ی انسانی و حیوانی و…جمع‌آوری حیوانات بی صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم، و ولگرد" وظیفه‌ شهرداری است. درمحیط‌های روستایی، همین وظیفه به استناد بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه‌ سازمان دهیاری‌ها، برعهده‌ دهیاری است. بدیهی است که در دیگر نقاط هم، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌های بهداشت حسب وظیفه‌ ذاتی خود باید حیوانات ولگرد را جمع‌آوری کنند.

اما، جوسازی عده‌ای که موذیانه خود را "حامی حیوانات" می‌خوانند و نمی‌خواهند بپذیرند که وجود حیوانات رهاشده مشکلی بزرگ برای بهداشت عمومی و محیط زیست (و ستمی به خود این حیوانات) و خطری مرگبار برای حیوانات دیگر است، و همچنین کم‌اعتنایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موضوع محیط زیست و سرگرم شدن‌شان به اموری دیگر سبب شده که تعداد حیوانات ولگرد در سال‌های اخیر بسیار زیاد و این معضل بسیار جدی شود.

به‌جز مسأله‌ گزیدگی و خطر انتقال انواع انگل و بیماری از طریق تماس مستقیم، مدفوع این حیوانات هم یک عامل آلوده‌کننده‌ زمین است که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برای مثال، در مسیرهای کوه‌پیمایی شمال تهران فضولات سگ‌ها، و در بوستان‌ها و فضاهای سبزِ حاشیه‌ پیاده‌روها فضولات گربه‌ها چشم را می‌آزارد و مطمئنا سبب انتقال انواع انگل هم هست. حامیان دروغین حیوانات و مبلغان غذارسانی به سگ و گربه‌های ولگرد، کار را به جایی رسانده‌اند که منتقدان را مورد فحاشی و تهدید و ارعاب قرار می‌دهند که این، نتیجه‌ مماشات مسئولان با خلاف‌کاری‌های این قشر است.

روز زمین فرصتی است که از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، و مسئولان حفظ محیط زیست و بهداشت بخواهیم وفق قانون و مقررات موجود و با توجه به بخشنامه‌ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ دادستان کل کشور به وزیر کشور، نسبت به جمع‌آوری حیوانات ولگرد و برخورد قانونی با غذارسان‌ها و مسببان افزایش جمعیت سگ و گربه‌های ولگرد اقدام کنند.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه