Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره به سطح زیر کشت زراعی استان اظهار کرد :کشاورزان استان در سال گذشته بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی را تولید کرده و در سالجاری نیز تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان زمینه جهش تولید در استان را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در نخستین جلسه کمیسیون برنامه ریزی, هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال۹۹ ضمن تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه تصریح کرد: در سال گذشته سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بوده و پیش بینی می شود با توجه به افزایش نزولات آسمانی در سال جاری سوخت مورد نیاز به ۱۷۰ میلیون لیتر برسد که شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی استان موظف به تامین آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت تامین مواد غذایی برای کشور گفت: گلستان دارای ۶۵۰ هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی است که البته از این میزان در ۱۸۰ هزار هکتار دو بار کشت صورت می گیرد و به لحاظ تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور رتبه ششم را دارد و تلاش داریم با توجت به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید اعلام شده این جایگاه را ارتقا دهیم.

استاندار گلستان یادآور شد: قریب به ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی نیازمند شماره گذاری است که نیروی انتظامی همکاری لازم را خواهد داشت.

حق شناس خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پرندگان شکاری استان و فعالیت قاچاقچیان در این زمینه نیروی انتظامی در محدوده زمانی شکار به یگان حفاظت ادره کل محیط زیست کمک خواهد کرد.

وی افزود:بحران کرونا در تمامی کشورهای جهان وجود دارد و در برخی کشور ها در حالت تبدیل شدن به بحران اقتصادی است که پیامد آن بحران اجتماعی خواهد بود اما خوشبختانه مدیریت صورت گرفته بگونه ای است که علی رغم تمام تحریم های ظالمانه , کمبودها به حداقل رسیده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان سوخت مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است

وزیر جهادکشاورزی در پیامی به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت: دانه راهبردی گندم و امنیت غذایی اهرم موازنه قوا در روابط بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در پیام روز ملی گندم و نان علاوه بر پاس‌داشت از تلاش گندم‌کاران و کشاورزان برای تامین پایدار سفره هموطنان، بر ادامه مسیر خوداتکایی تا رسیدن به خودکفایی در دولت سیزدهم تاکید کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز ملی گندم و نان گرامیداشت تلاشی است از مزرعه تا سفره؛ این مسیر به زحمت کشاورز و رنج رویش دانه و کشت محصول با توکل به خداوند و شکر برای نزول باران رحمت تا عمل‌آوری نانی که بر سر سفره هم‌وطن می‌نشیند؛ نشان‌دار شده است.

گندم؛ محصول زراعی راهبردی با نقش تعیین کننده در امنیت غذایی کشورها، مهره اصلی شطرنج اقتدار غذایی دولت‌ها و اهرم موازنه قوا در تعاملات بین‌المللی است.

ایران، سرزمین گندم‌زارها از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، خوزستان و آذربایجان، دشت مغان، خراسان، گلستان و مرکز است و این کمربند طلایی، فلات زرخیز را با تار و پود خوشه‌های گندم درهم تنیده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران با شناسایی ظرفیت عظیم کشور در تولید این محصول از دو سال قبل با اولویت تولید محصولات اساسی کشاورزی، اقدامات حمایتی خود را برای تولید پایدار گندم به کار گرفته است و با خرید تضمینی ده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان سراسر کشور قدم در راه خودکفایی گذاشته است.

اینجانب در گرامیداشت ۳۱ فروردین به مناسبت روز ملی گندم و نان از همه گندم‌کاران، کشاورزان و بهره برداران عرصه تلاش برای استقلال غذایی تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 746036

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند