Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مرد جوان به بهانه تهیه ویزای خارج از کشور دست به کلاهبردار ی میلیاردی از طعمه هایش زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 6 فروردین ماه گزارش های متعدد مردمی به این پایگاه ارجاع شد که حکایت از آن داشت، شخصی از تعدادی شهروندان با وعده اعزام به خارج کشور و اخذ ویزا مبالغ قابل توجهی دریافت و آنان را مورد کلاهبرداری قرار داده و متواری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند متهم دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه کلاهبرداری و تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان های غربی کشور می باشد و با استعلامات صورت گرفته مشخص شد وی در دو دادسرای دیگر تهران نیز دارای پرونده اتهامی در حال رسیدگی دارد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی دستور دستگیری کلاهبردار را اخذ و با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده بلوار کشاورز در یک عملیات پلیسی موفق شدند متهم را در هشتم فروردین ماه دستگیر کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهم 6 جلد گذرنامه ایرانی و 2 جلد گذرنامه عراقی کشف و اموال کشف شده به همراه متهم به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ اختیاری گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کرد، قبلا در دفتر مسافرتی برادرش در غرب کشور فعالیت داشته و در تهران به صورت حضوری از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: تاکنون 5 شاکی به پایگاه ششم آگاهی مراجعه کرده و طرح شکایت کرده اند و حدود 90 شاکی نیز در شهرستان های غربی کشور شناسایی شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مهم بالغ بر 10 میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم با صدور قرار وثیقه روانه زندان شده است و اقدامات پلیسی برای شناسایی سایر مالباختگان و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان حوادث منزل پلیس زندان اخبار حوادث طعمه کلاهبردار مرد جوان میلیونی خارج از کشور کرونا فیلم ویروس کرونا عکس کرونا ویروس مرد تلگرام ویروس زن مردم پایگاه ششم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان گیری دختر ۱۶ ساله در تهران/ آدم ربا به ۱۰ میلیارد نرسید

هفته گذشته موضوع ربوده شدن دختر نوجوان ۱۶ ساله اهل کردستان به فوریت‌های پلیس اعلام شد و بر همین اساس ماموران کلانتری ۱۱۴ هفت چنار به موضوع ورود کردند.

گزارش تیم پلیسی به بازپرس ویژه قتل، قاضی براعه رئیس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران اعلام شد و کارآگاهان اداره ۱۱ پلیس آگاهی برای بررسی موضوع و کشف حقیقت و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

خانواده دختر اعلام کرده بودند که برای آزادی دخترشان آدم ربا تقاضای ۱۰ میلیارد تومان وجه نقد را کرده‌ است.

پس از انجام تحقیقات اولیه، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با انجام اقدامات فنی و پلیسی پیچیده، در کمتر از ۷۲ ساعت متهم را در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین شناسایی و دستگیر کردند.

متهم از همان ابتدا موضوع آدم ربایی را انکار کرد و گفت: با این دختر خانم در فضای مجازی دوست شده بود و دخترخانم به خواست و اراده خودش با او آمده بود و تقاضای پول هم نقشه او بوده است.

به گفته قاضی براعه، دخترخانم هنوز به دادسرا مراجعه نکرده است و حال روحی مساعدی ندارد و خانواده وی اعلام کرده‌اند که در این سه روز که گروگان گرفته شده بوده، گروگان او را در منزلی حبس و آزار و اذیتش کرده بود که متهم آن را انکار کرده است.

براساس این گزارش، تحقیقات در این پرونده در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی
  • دسگیری قاتل فراری در محله دربند تهران
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم
  • گروگان گیری دختر ۱۶ ساله در تهران/ آدم ربا به ۱۰ میلیارد نرسید