Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در حساب توئیتر خود نوشت: ایران کشوری غنی از نظر منابع انسانی و طبیعی است. ما خواستار دریافت صدقه از سوی دونالد ترامپ نیستیم که مجبور شده از منابعی که تحریم کردهاکسیژن ساز بخرد.

وی ادامه داد: چیزی که می‌خواهیم این است که آنها به جلوگیری از فروش نفت ایران و سایر اقلام تولیدی و خرید اقلام مورد نیاز و انجام مبادلات مالی پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است

امتداد - با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند، نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی تاثیر منفی بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، خسرو ابراهیمی‌نیا؛ نایب رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عدم افزایش نرخ اقلام اساسی و تخصیص ارز دولتی به واردات کالای اساسی گفت: خوشبختانه با مدیریت درست دولت شاهد نوسان قیمتی در نرخ کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم نیستیم چرا که با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی جامعه تاثیرات منفی قیمتی به جا بگذارند.

وی در این باره یادآور شد: خوشبختانه نظارت بر قیمت گذاری‌ها و فروش در فروشندگان تحت نظر اصناف به روال سابق انجام می‌شود و فروشندگان اقلام اساسی جامعه اعم از خرده فروش یا عمده فروش کمترین تحرکی در راستای گرانفروشی به مردم انجام نداده اند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: خرده فروش و عمده فروش برحسب سودی که روی کالایی که به مشتری عرضه می‌کند رفتار می‌کند؛ چرا که سود از پیش تعیین شده و تعرفه‌ها مشخص است؛ بنابراین در چنین چارچوبی عمل می‌کند و در واقع کاسبانی که تحت نظارت اتاق اصناف هستند گرانفروشی نخواهند داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف در ادامه بحث توضیح داد: همانطور که دولت اعلام کرد مبنای تولید، توزیع و واردات براساس تخصیص ارز‌های دولتی است به همین دلیل قیمت‌های کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم مشخص است و افزایش چندانی نداشته است؛ بنابراین اگر افزایش قیمت در برخی کالا‌ها دیده می‌شود مربوط به کالا‌های قاچاق است نه کالا‌هایی که درداخل تحت نظارت تولید می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: تولید کننده گان تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری مشخصی دارند لذا هیچگاه در گرداب گرانفروشی نمی‌افتند.

وی افزود: باوجود اینکه نرخ ارز در هفته‌های گذشته نوساناتی داشت، اما تمامی کالا‌های اساسی براساس فاکتور رسمی و زیر نظر مراجع ذی صلاح در دسترس عامه مردم قرار داده می‌شود؛ بنابراین خرده فروش و عمده فروش کالا‌های ضروری جامعه را با درصد قانونی به فروش می‌رساند، در نتیجه می‌توان گفت تامین کالا‌های اساسی مردم تابع نوسان گیری‌های دلالان در بازار ارز نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است