Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، رضوان حکیم زاده با اشاره به شعار سال جاری اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه آموزش ابتدایی در تکالیف دانش آموزان ارائه فرهنگ درست از تولید داخلی و ملی است تا از این طریق زمینه جهش تولید را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امید است معلمان هم برای تکالیف دانش آموزان این موضوع را مورد توجه قرار دهند تا شاهد جهش تولید در همه عرصه‌ها باشیم و به یقین این مساله مورد توجه معلمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید زمینه‌های جهش تولید را در کشور فراهم کنیم و یکی از این راه‌ها، ورود این موضوع به تکالیف دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی به عنوان اصلی‌ترین مقاطع یادگیری آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: دوره ابتدایی دوره شکل گیری عادات و رفتارها در دانش آموزان است که بر موضوع جهش تولید هم می‌تواند تاثیر جدی داشته باشد تا باور دانش‌آموزان به تولید داخلی را افزایش دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجا که هر سال برنامه ملی هویت کودکان ایرانی و اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های این معاونت داریم؛ امسال نیز ایجاد نگرش دانش آموزان درباره جهش تولید در این برنامه مدنظر ماست تا دانش آموزان با این مقوله بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: ایجاد نگرش‌های لازم از اوایل کودکی اهمیت بسیاری دارد که امید است بتوانیم اهمیت کار و تلاش را به دانش آموزان آموزش دهیم؛ اگرچه افزایش حس مسئولیت پذیری و ایجاد تعلق به کشور نیز می‌تواند از دیگر موضوعات آموزش به دانش آموزان باشد.

حکیم زاده خاطر نشان کرد: امسال به همین خاطر یکی از برنامه‌های مهم آموزشی موضوع توجه به تولید داخلی است تا از این طریق شاهد جهش تولید باشیم؛ چرا که معتقدیم دوره ابتدایی بهترین دوره برای یادگیری این مسایل است.

انتهای پیام/

31 / 320 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده جهش تولید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش جهش تولید آموزش ابتدایی دانش آموزان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند