Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حامی حقوق زنان و کودکان، اقدام مزدوران ائتلاف سعودی در تجاوز به زنان و کودکان در جنوب یمن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» در بیانیه‌ای اقدام مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در حمله به یک مجتمع مسکونی در استان «عدن» (جنوب یمن) و ضرب‌و‌شتم و تجاوز به زنان و کودکان آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، مزدوران ائتلاف سعودی با ورود ناگهانی به یک مجتمع مسکونی در استان عدن مردان ساکن در آن را بازداشت کردند و زنان و کودکان آنها را مورد ضرب‌و‌شتم قرار دادند و به آنها تجاوز کردند.

در همین ارتباط، سازمان انتصاف سکوت جامعه‌ بین‌الملل و سازمان ملل متحد در قبال این جنایت را «شرم‌آور» خواند و این اقدام را محکوم کرد.

این سازمان همچنین اقدام مزدوران ائتلاف سعودی در نقض قوانین‌‌ و میثا‌ق‌های بین‌المللی و حقوق بشری و همچنین قوانین جنگی و دیگر پروتکل‌ها و قوانین آسمانی را محکوم کرد.

سازمان انتصاف تأکید کرد که مطابق با قانون بین‌الملل و حقوق بشر، این اقدام جنایت است و  از نظر قانونی در رده جنایت جنگی و جنایت‌های ضد بشری قرار می‌گیرد.

سازمان یادشده همچنین ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی و امارات را مسئول تمام جنایت‌ها و کارشکنی‌های صورت گرفته از پنج‌سال گذشته تا کنون علیه زنان و کودکان یمنی دانست و از جامعه بین‌الملل، سازمان‌های بین‌المللی و هیأت‌های حقوقی خواست که به مسئولیت قانونی و بشری خود در قبال این کارشکنی‌ها و کشتار‌های ناگوار عمل کند.

این سازمان همچنین از تمام آزادگان و جوانمرادن در جای جای جهان خواست تا برای متوقف کردن این تجاوزها و حمایت از زنان و کودکان یمنی اقدام کنند.

سازمان انتصاف همچنین از سازمان‌ ملل متحد و شورای امنیت خواست که در راستای متوقف کردن محاصره یمن تلاش کنند و کمیته‌ای مستقل و بین‌المللی برای رسیدگی به جنایت‌های صورت گرفته علیه زنان و کودکان تشکیل دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان زنان ائتلاف سعودی تجاوز مزدوران ائتلاف سعودی زنان و کودکان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

روزنامه جمهوری اسلامی در واکنشی طعنه آمیز به این خبر نوشت: در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ‌ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • انتظار داشتیم شورای امنیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • روسیه: دبیرکل سازمان ملل بلافاصله اقدام ایران را محکوم کرد اما پس از حمله اسرائیل به کنسولگری سکوت کردند (+فیلم)
  • نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل / گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرد