Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:59:43 GMT

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ‌مجازی برگزار می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۴۰۹

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ‌مجازی برگزار می‌شود‌

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب ویژه سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، شهرام خدایی با بیان این‌که دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به ویژه امام رضا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که خانواده‌ها و علاقمندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند با شرکت در جشنواره استفاده بهینه از اوقات فراغت خود کنند، گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع) و خاندان ایشان از دیگر اهداف جشنواره است.

جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت آنلاین برگزار می‌شودمشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در روزهای قرنطینه را غنیمت بشمریماردبیل| دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مجازی برگزار می‌شود

خدایی یادآور شد: بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه می‌شود که در دوره دهم کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

وی به منابع دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی کودک(4 تا 12 سال)، نوجوان(13 تا 17 سال) و جوان و بزرگسال(18 سال به بالا) معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، کتاب‌های «گنبد خورشید»، «زندگی حضرت معصومه(س)» و «ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه‌ها» را ویژه رده سنی کودک دانست و تشریح کرد: در رده سنی نوجوان کتاب‌های «ستاره من»، «نشانه‌ها» و «مژده گل» و در رده سنی جوان و بزرگسال نیز آثاری تحت عنوان «امام رضا(ع): تاریخ و سیره»، «امام رضا(ع) و ایران»، «بر مدار آفتاب»، «شاهچراغ(ع)»، «خورشید رهنمای» و «حکمت‌های نقوی» معرفی شده است.

خدایی بخش‌های مختلف جشنواره دهم رضوی را در سه بخش «فردی»، «گروهی» و «خانوادگی» عنوان کرد و یادآور شد: علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کرده و جهت حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی«www.samakpl.ir» و یا سایت جشنواره به نشانی «www.razavi.iranpl.ir» مراجعه کنند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه در دو سطح ملی و شهرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش‌های مختلف کودک، نوجوان، بزرگسال خانوادگی و بخش ویژه فعالیت‌های گروهی با اهدای هدیه نقدی از 2.5 میلیون تا 16 میلیون ریال از آنها تجلیل خواهد شد.

خدایی با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تشریح کرد: خوشبختانه فضای مجازی فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های فرهنگی همکاران ما فراهم نموده است که با تلاش بی‌وقفه آن‌ها و راه اندازی پویش‌های مختلف، مردم را ترغیب به انجام فعالیت‌های گوناگون کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تا زمان عادی شدن شرایط و بازگشایی کتابخانه‌های عمومی، فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان به کتابخوانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند با شرکت در پویش‌های کتابخوانی مجازی از خدمات کتابخوانی بهره مند شوند.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی استان مدیرکل کتابخانه آذربایجان شرقی برگزار می شود امام رضا ع رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان وجود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در استان را ظرفیتی بزرگ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان دانست - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان؛ به روایتی از بازدیدهای میدانی از کتابخانه‌ شهرستان‌ها و بررسی مشکلات از نزدیک پرداخت و اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی و نیروهای انسانی مستعدی در کردستان وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر است.

وی خواستار رسیدگی و توجه مسئولان کشوری به حوزه کتابخانه‌های کردستان شد و گفت: ساختمان کتابخانه، تجهیزات و نوع کتاب‌ها در سنندج نیاز به بازسازی و به‌روزرسانی دارد. توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی موجب توسعه فرهنگی جامعه خواهد شد.

زیباسازی و شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها تعداد اعضای کتابخانه‌ها کم است، تصریح کرد: فضاسازی، شاداب‌سازی و طراحی فضای داخلی کتابخانه‌ها در اولویت قرار گیرد تا باعث ترغیب مراجعه‌کنندگان شود چراکه در بازید میدانی که از بیجار داشتم وضعیت کتابخانه این شهرستان چندان مناسب بود.

وی افزود: زیباسازی فضای درونی و بیرونی کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در جلب توجه عمومی مردم به این مکان مقدس فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد

پورذهبی با ابراز خرسندی از اینکه کردستان؛ هنرمندان، هنرپیشه، موسیقدانان و نویسندگان بسیار مستعد و در تراز دارد، عنوان کرد: حیف است که این همه ظرفیت و استعدادها به کار گرفته نشوند. خواستار توجه به این عزیزانمان هستیم.

اعتبارات لازم به حوزه کتابخانه‌های کردستان اختصاص یابد

وی وجود 330 هزار دانش‌آموز در استان را ظرفیتی بزرگ برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان دانست و اظهار کرد:  این دفتر آمادگی حمایت از ترویج مطالعه و کمک فکری را دارد. باید زمینه مطالعه ویژه اقشار مختلف در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به ظرفیت‌های این حوزه، در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کند تا بلکه زمینه دسترسی و عدالت فرهنگی بیش از پیش برقرار شود.

پورذهبی با تأکید بر اینکه اعتبارات لازم به حوزه کتابخانه‌های استان اختصاص یابد، ابراز داشت: کتابخانه مریوان، سقز، سروآباد و بیجار نیازمند توجه بیشتر هستند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد