Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد بارش باران در نیمه شمالی کشور، مرکز کشور و جنوب غرب هستیم که همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت است.

او با بیان این که امروز در ارتفاعات و مناطق سردسیر نواحی شمال کشور، و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف داریم و در نقاط مستعد هم بارش تگرگ دور از پیش‌بینی نیست، گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین، البرز، غرب گلستان و شمال استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان اضافه کرد: فردا ۲۰ فروردین نیز بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با بارش برف در ارتفاعات در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ادامه دارد. روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد:  به دلیل نفوذ توده هوای سرد به کشور امروز تا پنجشنبه ۲۱ فروردین در نوار شمالی کشور کاهش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنجشنبه ۲۱ فروردین سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در غرب کشور، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد موجب بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، قزوین و البرز است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای جمعه ۲۲ فروردین و شنبه ۲۳ فروردین در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

این مسئول در تشریح وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز ابری و بارانی است.جهت باد در تهران شمال شرقی و سرعت آن ۱۴ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در تهران بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۵۸ درصد است.

وی افزود: فردا در پایتخت آسمان ابری همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

کد خبر 498941 برچسب‌ها آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران وزش باد شدید موقت بارش باران رعد و برق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی در مناطقی از کشور، از وزش باد و گردوخاک در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس طی امروز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد و پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد، همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز پنجشنبه به تدریج روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با رگبار باران و وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها ابری با بارش باران و وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747077

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • سایه باران کماکان بر سر تهران
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی