Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@07:40:39 GMT

به سمت کنترل و مهار کرونا نزدیک شده ایم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۴۷۳

به سمت کنترل و مهار کرونا نزدیک شده ایم

خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت، گفت: مزمن شدن بیماری کرونا، بزرگ ترین آفت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، برای کشور است. تاریخ انتشار: 16:40 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۸۰۱

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید نمکی، روز سه شنبه در ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، افزود: اعتقاد داریم مزمن شدن بیماری بزرگ‌ترین آفت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر برای صرفه جویی یا رونق اقتصادی فراموش کنیم سلامت را، تاوان سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اما باید به شرایط اقتصادی کشور هم نگاه کرد و مسائل سلامت بر اساس ضرورت‌های اقتصادی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

نمکی گفت: امیدواریم در روزهای آینده به سمت مهار و کنترل بیماری برویم. باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا در آینده نزدیک شاهد مهار این ویروس منحوس باشیم.

وزیر بهداشت با رد هر گونه اختلاف بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در روزهای کرونایی کشور، افزود: وحدت و همدلی که این روزها در کشور شاهد هستیم، بی نظیر است. همه ارکان نظام در کنار همدیگر برای نابودی این بیماری تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مردم همچنان در خانه بمانند

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها به سمت کنترل و مهار کرونا نزدیک شده ایم اما این به معنی عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و تصور پایان کرونا نیست و باید فاصله‌ها را کنترل و اصول بهداشتی را رعایت و ترددها را محدود کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا سعید نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد:وزارت بهداشت نسبت به  تعویق یکساله طرح خانم دکتر بخشی و انتخاب محل خدمت او  با وی همکاری کامل داشت. هیچ خود اظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی  در دست نبود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت  ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی با اعلام این مطلب که علت مرگ این پزشک هنوز  از سوی  پزشکی قانونی تعیین نشده ، گفت: وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله  آغاز به طرح خانم دکتر بخشی ، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و  همچنین انتخاب  شهرستان محل خدمت وی ، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از  این مراحل  به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.

پاک آیین گفت : هنوز علت مرگ  خانم دکتر پرستو بخشی،  دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.
ایشان طرح  تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.

وی افزود : خانم دکتر بخشی یکبار در سال 1401 ، درخواست جابجایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری  روحی به کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص  ارائه کرد؛ اما از آنجا که طرح خود را  اساسا آغاز نکرده  و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز  بلاموضوع ماند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:  در سال 1402 هم که سال شروع طرح ایشان است، اساسا درخواستی از سوی ایشان به کمیسیون   تعهدات ارائه  نشده بود.

پاک آیین اضافه کرد : انتخاب  شهرستان محل طرح در استان لرستان  و  گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد ،بنا به خواست شخص  مرحوم دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و  از سوی وزارت بهداشت در این زمینه  ،مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته  است.

 پاک آیین با اشاره به این که کمیسیون تعهدات نیروهای متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی،  پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می دهد و شورای مذکور ، آنها را  برای خدمت به نزدیکترین  محل به اقامتگاه ایشان اعزام می کند، گفت : با این حال  در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.

دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد : بر خلاف ادعای برخی رسانه های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت،  اساسا  چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری  در آن ثبت شده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید