Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@06:07:07 GMT

جان انسانها در دست دولتها

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۵۱۲

جان انسانها در دست دولتها

ساعت 24 -گسترش روزافزون ویروس کرونا و پشم اندازمبهم مبارزه با این ویروس در همه کشورهای جهان به رغم پیروزی نسبی برخی کشورها اکنون دولتها را به این فکر انداخته است چه باید کند؟ دوراهی سرنوشت ساز در انتخاب میان کسب وکار و روزی شهروندان و جان آنها به نگرانی ها دامن می زند.

دولتها کدام راه را برشهروندان تحمیل می کنند و چگونه می خواهند از جان یا مال مردم صیانت کنند؟ یورورنیووز دراین باره پرسیده است : آیا رویکرد متفاوت دولت‌ها به نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا ریشه در ارزش جان انسان‌ها در هر کشور و قیمت زندگی هر فرد در ذهن سیاستمداران حاکم دارد؟ ارزش جان هر انسان از نظر اقتصاددانان برابر است با مجموع هزینه‌ای که یک جامعه یا دولت برای جلوگیری از مرگ شهروندان خود صرف می‌کند، اعم از هزینه های چون بهسازی جاده ها، توسعه بهداشت عمومی و مبارزه با آلودگی هوا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بیمه‌گران نیز پایه محاسبه ارزش بیمه عمر را بر مبنای هزینه مقابله با ریسک فوت هر فرد در یک جامعه قرار می دهند.بر این اساس، ارزش جان هر انسان در فرانسه سه میلیون یورو تخمین زده شده است. به عبارت دیگر، هر چقدر که هزینه عمومی صرف شده در طول عمر هر نفر کمتر از سه میلیون نفر باشد، کشور یا دولت فرانسه به همان میزان سود کرده است.اما این نرخ در کشورهای مختلف جهان بسته به سطح توسعه یافتگی و ثروت آن متغییر است چون که این دو عامل موجب افزایش هزینه زندگی و مخارج دولت‌ها می‌شود. به همین دلیل بین تولیدناخالص داخلی کشور و قیمت بیمه عمر یک رابطه مستقیم وجود دارد. بر همین مبنا ارزش جان هر آمریکایی حدود ۳ برابر یک فرانسوی و معادل ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.اما شیوع ویروس کرونا این محاسبه‌های سنتی اقتصاددانان و بیمه‌گران را به چالش کشید. چنان که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نطق تلویزیونی ۱۲ مارس خود خطاب به مردم کشورش گفت که سلامتی قیمت ندارد و دولت همه ابزارهای خود را برای تامین آن به کار خواهد گرفت و از هیچ هزینه ای در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

وقتی آقای ماکرون در طول یک نطق خود چهار بار از عبارت «از هیچ هزینه‌ای برای سلامتی مردم دریغ نخواهیم کرد» استفاده می‌کند، نشان دهنده این مهم است که ارزش جان انسان بی‌نهایت بالاست.اما در همین دوران شیوع ویروس مرگبار کرونا رهبرانی هم هستند که رویکرد متفاوتی نسبت به سلامتی و جان انسان‌ها اتخاذ می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با بحران سلامت در کشورش به صراحت اعلام می‌کند که تبعات یک رکود عمیق که به بیکاری و فقر گسترده دامن بزند، چه بسا بیش از ویروس کرونا قربانی بگیرد.آقای ترامپ با اتخاذ این رویکرد، به تعویق افتادن مقابله همه جانبه با شیوع ویروس کرونا را توجیه می‌کند؛ رویکردی که یادآور این نگاه تلخ به رشد اقتصادی است که تاکید دارد سرمایه‌داری تنها به دنبال تامین جان و مال ثروتمندان است.بنابراین با وجود این که هر دو دولت فرانسه و آمریکا برای مقابله با تبعات رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا محرک‌های مالی سنگینی را تجویز کرده‌اند ولی گویا هر یک از آنها بر پایه نرخ متفاوتی از جان انسان‌ها تدوین شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شیوع ویروس کرونا جان انسان ارزش جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید