Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@19:32:22 GMT

تولید حدود 23.9 میلیون تن مس تصفیه شده

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۶۶۲

به گزارش اکوفارس به نقل از ایمیدرو، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: شرکت های جهانی تولید مس از ابتدای ماه ژانویه تا پایان دسامبر 2019، حدود 23 میلیون و 949 هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 2018 میلادی، 24 میلیون و 98 هزار تن بود که نشان دهنده کاهش حدود 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

62 درصدی است.

ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی 12 ماهه سال گذشته میلادی به 28 میلیون و 836 هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال 2018 میلادی (27 میلیون و 879 هزار تن)، 3.4 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی 12 ماهه 2019، حدود 20 میلیون و 431 هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 2018 میلادی، 20 میلیون و 577 هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود 7 دهم درصدی میزان تولید است. همچنین، در سال 2019 از 84 درصد ظرفیت معادن جهانی استفاده شده که نسبت به سال 2018 (85 درصد)، یک درصد کاهش یافته است.

از این میزان، 11 میلیون و 405 هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، 4 میلیون و 11 هزار و 800 تن «آسیا»، 2 میلیون و 164 هزار و 200 تن «آفریقا»، یک میلیون و 806 هزار و 700 تن «اروپا» و یک میلیون و 43 هزار مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی در سال 2019 میلادی، 24 میلیون و 238 هزار تن شد که نسبت به سال 2018 میلادی (24 میلیون و 127 هزار تن)، حدود 46 صدم درصد افزایش یافت.

نوسان قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که در 2 ماه گذشته میلادی به دلیل انتشار ویروس کرونا و کاهش فعالیت های اقتصادی چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده مس در جهان به حدود 5600 دلار در تن رسیده بود، پس از افزایش به حدود 5636 دلار در تن در ماه گذشته، تا دیروز به حدود 4905 دلار در تن کاهش یافته بود اما این رقم امروز (7 آوریل 2020) افزایشی شد و به بالای 5040 دلار در تن رسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سال 2018 میلادی دلار در تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳