Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@07:09:40 GMT

خیزش بی سر و صدای بازار مسکن در پردیس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۶۶۹

خیزش بی سر و صدای بازار مسکن در پردیس

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روند بطئی رشد قیمت مسکن مهر در شهر جدید پردیس از بهمن ماه گذشته شروع شد. کف قیمت پیشنهادی دلالها برای واحدهای تحویل آینده در فاز ۱۱ که تا دی ماه حدود ۲۵۰ میلیون تومان بود در بهمن ماه به ۲۸۵ میلیون، اسفند به ۳۰۰ میلیون و فروردین به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.

نرخ واحدهای آماده هم از ۳۳۵ میلیون تومان شروع می شود و بعضاً به بالای ۵۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانور قیمتی دلال ها بر روی واحدهای مرغوب

قیمت آپارتمان در پردیس بر اساس موقعیت، طبقه، جهت شمالی یا جنوبی، خرید عرصه و زمان تحویل، متفاوت است. به طوری که هرچه واحد در طبقات بالاتری قرار داشته باشد و رو به آفتاب باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. واسطه‌ها هم بعضاً با سوءاستفاده از این شرایط و اغراق درباره مرغوبیت یک واحد تلاش می کنند آن را به بالاترین سقف قیمتی به فروش برسانند.

با وجود آن که معاملات در شهر تهران متاثر از شیوع ویروس کرونا، کساد است و قیمت‌ها در فروردین ماه تقریبا ثابت مانده به دلیل رشد تقاضا برای خرید آپارتمان در شهر جدید پردیس، بازار مسکن این شهر شرایط عجیب و غریبی پیدا کرده است. ساکنان می گویند بدون اراده دلال ها هیچ واحدی در پردیس خرید و فروش نمی شود.

تحویل روزانه ۲۰۰ واحد مسکن مهر

از اواسط سال گذشته با افزایش جمعیت، سرانه‌های خدماتی و کوچ مستاجرانی که در تهران قادر به پرداخت هزینه‌های اجاره نشینی نیستند و همچنین افتتاحات مسکن مهر قیمت آپارتمان در پردیس با افزایش مواجه شد. جمعیت پردیس روز به روز در حال افزایش است؛ چرا که از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر تاکنون بیش از ۴۵ هزار واحد تحویل شده و مابقی قرار است مشروط به نداشتن مشکلات حقوقی تا پایان امسال تحویل شود. هدایت، مدیرعامل عمران پردیس می‌گوید که روزانه ۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل می شود.

با وجود رشد قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس، نرخ ها نسبت به قبل از عید ۱۳۹۸ معقول تر شده است. در آن برهه برخی افراد با درج آگهی های کاذب ارقام بالای ۷۰۰ میلیون تومان برای واحدها تعیین می‌کردند.

پروژه مترو پردیس امسال شروع می‌شود

با وجود آن که گفته می‌شود برای تکمیل سرانه‌های خدماتی و رفاهی پردیس بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است و البته مدیرعامل عمران پردیس گفته که از محل های مختلف این رقم قابل تامین خواهد بود، جمعیت پردیس در حال افزایش است. هرچند این شهر فقط دو راه ارتباطی از سمت تهران دارد که یکی جاده دماوند و دیگری آزادراه است فعلاً جوابگو است اما احتمالاً در آینده با مشکل ارتباطی مواجه می‌شود. تفاهم نامه احداث مترو پردیس ۱۳ اسفند سال گذشته بین طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به امضا رسید. مدت زمان اجرای این پروژه پنج سال اعلام شده است. البته آغاز عملیات اجرایی در انتظار مصوبه دولت به سر می‌برد که هنوز داده نشده اما به احتمال زیاد در سال جاری پروژه مترو کلنگ می خورد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محسن داوری فرماندار شهرستان مشهد در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن مهرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در حوزه مسکن ملی در مهرگان در دستور کار است که بخشی تا پایان اردیبهشت‌ماه و بقیه تا پایان سال تحویل اعضا می‌شود.

وی افزود: قرعه‌کشی انجام شده و صاحبان مشخص است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.موضوع فاضلاب مهرگان نیز در دستور کار قرار دارد و در حال اجرا است. در حال انجام زیرسازی‌ها هستیم.

داوری ادامه داد: مشکل نانوایی در مهرگان حل شده است. در زمینه مدرسه به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما ادامه می‌دهیم تا مشکل مرتفع شود. در حال حاضر دو مدرسه در حال ساخت است. از بعد خدماتی پیش‌بینی‌های خوبی برای مهرگان شده که انجام می‌شود.

فرماندار مشهد در خصوص بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی حاشیه شهر عنوان کرد: بیمارستان مربوط به حوزه سفر ریاست‌جمهوری بوده و در حال انجام است. در فاز اول اورژانس افتتاح خواهد شد. رشد بیمارستان براساس برنامه است و مشکلی وجود ندارد. منابع باید تحقق پیدا کند که در تلاش هستیم، راه‌هایی پیدا شده که مشکل منابع حل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895807

دیگر خبرها

  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود