Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر عبدالرضا سپنجی مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص انتقادات پیرامون انتقال ایران (یوزپلنگ ماده) از پارک پردیسان به پارک ملی توران در گفتگوی رادیویی اظهار کرد: بحث انتقال یوزپلنگ یک کارعلمی و مطالعه شده است؛ متاسفانه سال ۹۳ فضایی ایجاد شد و این حیوانات از زیستگاه شان به تهران منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: باتوجه به آلودگی هوا و صدا در شهر تهران و پارک پردیسان، اینجا فضای مناسبی برای زادآوری یوزپلنگ نبود و قطعا زندگی در زیستگاه خودشان برای آنان بهتر خواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تصمیم انتقال آن‌ها قبل از سال نو گرفته شد، اما با دلیل ویروس کرونا به تاخیر افتاد، گفت: قفس‌های استفاده شده برای انتقال این حیوانات کاملا استاندارد، ساخت کشور مالزی و مخصوص انتقال گربه سانان متوسط است و باعث می‌شود تا حیوان بدون استرس منتقل شود.

او در ادامه افزود: با این قفس‌ها شیر ماده به ایران منتقل شده است و ساخت و طراحی آن هم به صورت کاملا استاندارد بوده است.

سپنجی درخصوص بیهوشی این یوز‌ها گفت: دو روز گذشته برای بیهوشی کوشکی و ایران اقدام کردیم، یکبار تزریق برای کوشکی داشتیم که حیوان به این داروی بیهوشی پاسخ نداد و رها شد و مشکلی هم نبود،فیلم  تمامی این اقدامات در سایت سازمان محیط زییست موجود است.

سپنجی با اشاره به اینکه دامپزشک مربوط برای انتقال یوز‌ها وجود داشته است، اظهار کرد: ایران به زیستگاه خودش معرفی شد، تا با تمهید شرایط مناسب بتواند امکان یادآوری داشته باشد و شرایط برای جفت گیری ایران کاملا مهیا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست محیط زیست یوزپلنگ ایرانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با برنامه‌های این سازمان برای سال آینده اظهار کرد: برنامه‌های متعددی را برای سال آینده داریم. از مهمترین این برنامه‌ها قانون هوای پاک است که باید امسال دستگاه‌ها بیشتر پای کار بیایند تا آن را عملیاتی کنیم.  

وی ادامه داد: موضوع برقی کردن خودرو‌ها اتفاق خواهد افتاد. در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی، مترو و اتوبوس اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. 

او گفت: خاموش کردن فلر‌های استان‌های غرب کشور  توسط وزارت نفت از دیگر اقدامات سال جاری خواهد بود و به امید خدا به سمت کاهش سوخت مازود خواهیم  رفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • رییس جمهور طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را اجرا کند
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند
  • رهبر انقلاب: تاثیر رسانه‌ها در عقب راندن دشمن بیش از موشک و پهپاد است / پیام‌های تمدنی ایرانی‌ها می‌تواند با شعر منتقل شود