Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@04:45:36 GMT

درخواست روسیه از کشورها درباره اینستکس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۷۱۱

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در دو پیام توئیتری درباره ساز و کار مالی اروپا با ایران (اینستکس) و تداوم بی میلی آمریکا برای رفع تحریمهای ایران در بحبوحه بحران جهانی شیوع کرونا اظهارنظر کرد.

اولیانوف در توئیتر شخصی خود نوشت: «ایالات متحده آمادگی ندارد که به رفع تحریم‌های ایران فکر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا ملاحظات بشردوستانه به کنار. این رویکرد (آمریکا درباره تحریم‌های ایران) اصلا واقعگرایانه نیست چرا که کووید-۱۹ (ویروس کرونا) ممکن است به کشورهای همسایه (ایران) سرایت یابد و روی ۷۰۰۰۰ نظامی ایالات متحده در منطقه و بسیاری از غیرنظامیان آمریکایی هم تاثیر بگذارد».

وی که نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم هست، به تماس تلفنی رئیس‌جمهور ایران با همتای فرانسوی خود نیز واکنش نشان داد.

این مقام روس به تاکید حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران بر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایجاد اینستکس اقدامی مثبت اما ناکافی است، اشاره کرد. آقای روحانی تاکید کرد که کانال مالی اینستکس نباید محدود به دارو و مواد غذایی باشد و باید برای رفع همه نیازهای ایران قابل استفاده باشد.

 

اولیانوف در توئیتی در این باره نوشت: «می‌خواهم این موضوع را اضافه کنم و فکر می‌کنم که گسترش دادن دامنه مشارکت کشورهای عضو اینستکس به فراتر از مرزهای اتحادیه اروپا به نفع همه است. اگر اینطور بشود، در آن صورت دورنمای بازگشت ایران به پایبندی کاملش به برجام بسیار روشنتر خواهد بود».

رئیس جمهور ایران عصر دوشنبه (دیروز) در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با وی، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت فرانسه و همه مردم جهان در مسیر مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: همه کشورها و دولت ها باید توجه داشته باشند که بدون کمک و همکاری و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر نمی توانند از این شرایط حساس عبور کنند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه مبارزه با این بیماری در شرایط تحریم برای ایران دشوارتر از دیگر کشورهاست، افزود: دولت آمریکا علی رغم اینکه با اعمال تحریم های غیرقانونی علیه ایران، مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته، در این شرایط نیز با اقدامات خود مقررات بهداشتی مصوب سال ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی را زیرپا می گذارد.

رئیس‌جمهور ایران گام های اولیه برداشته شده در راستای برقراری ساز و کار اینستکس را مثبت ولی ناکافی برشمرد و گفت: این مسیر نباید تنها منحصر به کالاهای پزشکی و غذایی باشد و باید بتوانیم از آن برای تامین تمامی نیازمندی های کشورمان استفاده کنیم

دوازدهم فروردین بود که وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که فرانسه، انگلیس و آلمان اولین معامله با ایران در چارچوب اینستکس را برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران انجام دادند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه ایران توئیتر ایالات متحده انرژی حسن روحانی فرانسه دارو مواد غذایی اتحادیه اروپا رئیس جمهور دولت جهان دولت آمریکا سازمان بهداشت جهانی وزیر خارجه انگلیس آلمان تجهیزات پزشکی اتحادیه اروپا انگلیس تحریم ها علیه ایران روسیه سازمان های بین المللی رئیس جمهور ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!