Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از النهرین، یک منبع وابسته به جریان صدر عراق به جزییات نشست شب گذشته در منزل مقتدی صدر در حنانه در استان نجف پرداخت.

این منبع بیان کرد: مقتدی صدر نشستی با هادی العامری رئیس ائتلاف فتح با حضور شخصیت های دیگری از گروههای سیاسی شیعی برگزار کرده است. در جریان این نشست بر روی نامزدی مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای نخست وزیری به جای عدنان الزرفی در صورتی که الزرفی نتواند اعتماد پارلمان را به دست آورد، توافق حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور بیان کرد: گروههای سیاسی شیعی منتظر هستند تا عدنان الزرفی از ماموریت خود انصراف دهد یا در پارلمان عراق نتواند رای اعتماد برای کابینه و برنامه اش بدست آورد تا رسما الکاظمی را به برهم صالح رئیس جمهور عراق معرفی کنند.

گفتنی است که رئیس جمهور عراق در ۱۷ مارس گذشته الزرفی را مامور تشکیل کابینه کرد و عدنان الزرفی چند روز قبل خواستار برگزاری نشست پارلمان برای دادن رای اعتماد به دولت خود شد.

حمله خمپاره ای به جنوب کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی از حملات خمپاره ای به جنوب کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، یک منبع امنیتی عراقی از حملات خمپاره ای به جنوب کرکوک خبر داد.

این منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: چند گلوله خمپاره به روستایی از توابع داقوق در جنوب کرکوک شلیک شده است.

منبع مذکور بیان کرد که بر اثر حملات خمپاره ای خساراتی وارد شده است.

این منبع به جزییات بیشتر و اینکه این حمله تلفات جانی به دنبال داشته یا خیر، اشاره ای نکرد.

موضع گیری حزب دموکرات کردستان عراق درباره عدنان الزرفی

عضو حزب دموکرات کردستان عراق به موضع حزبش درباره دیدارهای جاری میان احزاب شیعی عراق و عدنان الزرفی، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، ادریس شعبان عضو حزب دموکرات کردستان عراق به موضع حزبش درباره دیدارهای جاری میان احزاب شیعی عراق پرداخت.

وی افزود: نخست وزیری سهم شیعیان است و آنها حق دارند که هر فردی که مناسب برای این پست می بینند برگزینند و ما منتظر هستیم تا آنها به توافقات در این باره برسند.

شعبان تاکید کرد: پست نخست وزیری عراق به توافق شیعی نیاز دارد تا شخص انتخاب شده در ماموریت خود بتواند موفق شود به ویژه در سایه بحران ها و شرایطی که عراق با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی اعلام کرد: خواه گروههای شیعی الزرفی را انتخاب کنند یا جایگزین وی را این به خود آنها مربوط می شود اما ما امیداوریم که این توافق زیاد به درازا نیانجامد و دوباره به خانه اول باز نگردیم. ما منتظر موضع رسمی احزاب شیعی هستیم تا موضع خود را اعلام کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: تحولات عراق هادی العامری مقتدی صدر عدنان الزرفی جنوب کرکوک خمپاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشورها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

کد خبر 6085737

دیگر خبرها

  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • نخستین موضع گیری رهبر انقلاب درباره حمله به اسرائیل