Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد لطفی صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی طی سال ۹۸ اظهارکرد: طرح آمارگیری فصلی از نیروی کار در چهار فصل سال با روش‌ها و شیوه‌های مخصوص به خود انجام می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: زمان مراجعه ما به خانوارها برای آمارگیری هفته دوم و سوم ماه میانی هر فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی با اشاره به اینکه در هر فصل ما به هزار و ۹۲۰ خانوار در ۱۱ شهرستان مراجعه می‌کنیم، ادامه‌داد: برای آمارگیری در هر فصل در شهرستان بیرجند به ۳۷۲ خانوار، قائنات ۲۵۲ خانوار، طبس ۳۹۲ خانوار و در فردوس به ۱۵۶ خانوار مراجعه می‌کنیم.

وی بیان‌کرد: در نهبندان و درمیان نیز در هر فصل برای آمارگیری در حوزه اشتغال به ۱۵۶ خانوار، سرایان ۱۴۴ خانوار، سربیشه و زیرکوه ۱۳۲ خانوار، بشرویه ۱۲۰ خانوار و در خوسف نیز به ۱۰۸ خانوار مراجعه می‌کنیم که در مجموع در ۱۱ شهرستان به هزار و ۹۲۰ خانوار می‌رسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در فصل زمستان ۹۸ بخش خدمات با ۴۳.۸ درصد بیشترین سهم از اشتغال‌زایی را به خود اختصاص داده و بعد از آن صنعت ۳۱.۹ درصد و کشاورزی نیز ۲۴.۳ درصد از سهم اشتغال را از آن خود کرده است.

لطفی با اشاره به اینکه در بازه زمانی بیان شده میزان بیکاری در خراسان‌جنوبی ۵.۹ درصد (کمترین میزان بیکاری در کشور) بوده است، بیان کرد: بیشترین آمار نیز با ۲۰ درصد مربوط به استان کردستان است.

وی با بیان اینکه هر چه قدر فضا و امید برای ایجاد شغل در جامعه بیشتر باشد نرخ مشارکت اقتصادی نیز افزایش می‌یابد، یادآور شد: فصل زمستان به طور معمول نرخ اشتغال اندکی نسبت به فصل پاییز کاهش می‌یابد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال خراسان جنوبی زمستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی صنعت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی عصر سه شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی گزارشی درباره وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی خراسان جنوبی ارائه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درامد مصوب در سال مالی ۱۴۰۲ داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده تمام این رقم محقق شد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه این میزان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به صورت کامل محقق شد، بیان کرد: در بخش هزینه‌ای ۹۹۲ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی ما بود که در این بخش ۹۹.۸ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش مازاد درآمد استان هم مبلغی تخصیص یافته که بخشی از کسری‌های ما را جبران کرد، اظهار کرد: این اتفاق کمک شایانی به ما کرد که در این زمینه از استاندار خراسان جنوبی تشکر فراوانی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی بخش تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای خراسان جنوبی در سال مالی ۱۴۰۲، گفت: در مجموع ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های استان تخصیص یافته است.

جهانشاهی یادآور شد: در بخش مازاد درآمد ۲.۵ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت که با آن بخشی از کسری‌ها جبران شد.

کد خبر 6080105

دیگر خبرها

  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد