Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلسه مشترک مدیریت و پیشگیری ویروس کرونا ظهر امروز با حضور فرماندار شیراز و هیات همراه و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهر صدرا به میزبانی شرکت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد.

فرماندار شیراز گزارشی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ اسفندماه ارایه کرد و از مردم فهیم شیراز و استان فارس به دلیل همراهی و همکاری مناسبی که در این مدت داشته اند تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا امیری افزود: هماهنگی‌هایی که از طرف اصناف، صنعت و معدن، شهرداری شیراز و صدرا و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت به شکلی بود که از اول فروردین شیراز در سطح کشور در بحث اعمال قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و مدیریت بحران الگو شده بود، همچنین در شهر صدرا نیز از سوی مسئولین، تردد‌ها و فعالیت‌ها به حداقل ممکن رسید.

او بیان کرد: در کشور علی رغم همه تبلیغات منفی که از سوی دشمنان و معاندین و بعضا افراد نا آگاه صورت گرفت و علی رغم شدیدترین تحریم‌هایی که کشور علی الخصوص در زمینه دارو با آن مواجه بوده، بحث ویروس کرونا به نحو مطلوبی تا کنون مدیریت شده است.

فرماندار شیراز گفت: هدف امروز ما از حضور در شهر صدرا نظارت بر فعالیت اصناف و واحد‌های مختلف، بررسی وضعیت رسیدگی و اقداماتی که در حوزه کنترل شیوع و پیشگیری بیماری کرونا صورت گرفته و همچنین بررسی پروژه‌های عمرانی شهر بود.

امیری ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مثبت شرکت عمران در این شهر جدید، اضافه کرد: مسئولان صدرا و شرکت عمران در باب اقدامات و پروژه‌های روبنایی و زیربنایی به عملکرد مثبت و مطلوبی در سال گذشته دست یافتند و پروژه‌هایی که وعده افتتاح و بهره برداری تا پایان سال داده بودند را به موقع آماده کردند که مقرر بود با حضورمسئولین کشوری افتتاح شود که با عادی شدن شرایط این مهم هم تحقق یابد.

او از تعیین کارگروه ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف صدرا خبر داد و گفت: از این پس مسائل صدرا به طور خاص، با قوت بیشتر و برخورد‌های قاطع‌تر پیگیری می‌شود و هماهنگی‌های بین بخشی صدرا انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا هم ضمن تقدیر از مردم و مسئولین شهر صدرا بخاطر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی گفت: امیدواریم هرچه سریعتر از این شرایط خوف و خطر عبور کنیم و بتوانیم برنامه‌های معمول توسعه‌ای خود را دنبال کنیم.

خلیل حاجی پور افزود: صدرا به دلیل شرایط خاصی که دارد و بحث مهاجر پذیری، تنوع قومیتی و جابجایی‌های زیاد جمعیتی که اجتناب ناپذیر است بطور کامل امکان قرنطینه وجود ندارد، اما با هماهنگی‌ها و تعاملی که با مجموعه شورای شهر و شهرداری و نیرو‌های بسیج و سپاه و دیگر دستگاه‌ها داشته ایم شرایط به خوبی کنترل شده و بسیار مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اولویت بندی مسائل بهداشتی شهر، گفت: در شهر صدرا اولویت اول ما در اختیار گذاشتن پک‌های بهشتی، ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده بحث ضدعفونی کردن معابر علی الخصوص با اولویت در پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

حاجی پور همچنین ضمن اشاره به دغدغه شهروندان در ارتباط با کنترل قیمت‌ها و بازار و نظارت بر اصناف، گفت: ضمن تشکر از نظارت‌ها و پیگیری‌های فرماندار شیراز در شهر صدرا خواستار تشکیل تیم نظارتی ویژه و هماهنگی بیشتر در کنترل اوضاع و ارائه مکانیزم‌های اجرایی موثرتر شدند.

او همچنین از راه اندازی خودجوش کارگاه‌های تولید ماسک در شهر صدرا خبر داد و گفت: ۳ کارگاه تولید ماسک با کیفیت بالا با تاییدیه سازمان علوم پزشکی به همت شرکت عمران، شهرداری و شورای شهر صدرا و نیرو‌های جهادی و مردمی در شهر صدرا افتتاح شد.

حاجی پور با اشاره به پروژه‌های عمرانی سال گذشته، گفت: خوشبختانه سال گذشته برای شرکت عمران سال درخشانی بود تقریبا همه آن پروژه‌ها و برنامه‌هایی که قول داده بودیم به سرانجام رسید. وی افزود: بازگشایی بزرگراه سردار سلیمانی به دلیل شرایط خاص درحال حاضر به تعویق انداختیم که در اولین فرصت با عادی شدن شرایط پروژه‌های مذکور به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا بیان کرد: برای سال ۹۹ بسته متنوعی از پروژه‌های روبنایی و زیربنایی برنامه ریزی شده که در آینده نزدیک از جزییات و نحوه برنامه زمان بندی اجرا و بهره برداری آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

شهردار صدرا نیز در این جلسه به اقدامات انجام شده در این شهر در خصوص مدیریت بحران کرونا اشاره کرد و افزود: در ۴ مرحله خیابان‌های پرتردد و شلوغ و در ۳ مرحله اماکن مسکونی پر تجمع با حدود ۱۵۰ واحد مسکونی ضد عفونی شد.

او ادامه داد: همچنین ۹۰ دستگاه لباس مخصوص و ماسک فیلتر دار با عینک مخصوص، ۴ دستگاه خودروی آتشنشانی جهت سم پاشی و ضد عفونی معابر عمومی، پارک‌ها و مجتمع‌های مسکونی، ۶۰ عدد سم پاش کوله ای، ۳۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده، ۶۰ لیتر الکل، ۱۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و... در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت که این اقدامات به همت شرکت عمران، شهرداری و شورای شهر محقق شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری شیراز کرونا ویروس عمران صدرا شرکت عمران شهر جدید صدرا فرماندار شیراز شهر صدرا پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین

 نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزار‌های آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند.

بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، « واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران ابا عبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

منبع: روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید