Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@22:33:33 GMT

ورزش استان سمنان نیازمند مدیریت نیروهای جوان و خلاق

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۸۷۷

ورزش استان سمنان نیازمند مدیریت نیروهای جوان و خلاق

مرتضی دهرویه - سالهاست که جایگاه ورزش استان سمنان  نسبت به سایر استان ها در سطح کشور در رتبه های پایین قرار دارد و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان هم، استان سمنان را در گروه سوم یعنی استان های غیربرخوردار ارزیابی می کنند  در بیست سال اخیر نزدیک به پانزده یا شانزده مدیر علیرغم تمام  تلاش ها نتوانسته اند تحول اساسی  در این استان ایجاد نمایند به طوری که در مسابقات استعدادیابی سال گذشته در بین سی استان در پایین ترین حد ممکن جدول دریافت عنوان و مدال قرار گرفتیم  این مهم، بیانگر یک نکته اساسی است که این خانه از پای بست با مشکلات زیادی همراه است و مدیران مختلف هم تاکنون نتوانسته اند این کشتی به گل نشسته را به ساحل نجات رهنمون سازند و کار از دست این عزیزان هم خارج است که دلیل اصلی ان انتظار بسیار زیاد از شخص اول ورزش استان است که انگار انها باید معجزه ای انجام دهند ! که تا به امروز رخ نداده است و قطعا در اینده هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد در تمام این سال ها ثابت شده است که یک مدیر به تنهایی هر چقدر هم هنرمند و توانمند باشد فقط می تواند وضعیت را به نوعی مدیریت کند که گام به سوی عقب برنداریم و گلیم ورزش را اب بیرون بکشد چون با این سرعت لاک پشتی هر روز شاهد فاصله بیشتر با ورزش دنیا و کشور هستیم !  
پس راه حل چیست؟ باید چکار کرد؟ در این دنیای تکنولوژی و پیشرفت فقط نظاره گر باشیم؟  و انهایی هم که دلسوز و عاشق ورزش استان هستند شروع به انتقادات و نارضایتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..نمایند و بعد از مدتی اگر صدایشان به جایی برسد تنها راه حل بالادستی ها  مدیری رفته و مدیر دیگری جایگزین خواهد شد و این سلسله باطل طی خواهد شد  که هیچ دردی ، درمان نخواهد شد و دلزدگی و ناامیدی افزایش خواهد یافت اگر چه نحوه ،توانمندی و نگاه هر مدیر به ورزش تاثیر بسزایی دارد ولی باید قبول کنیم چاره کار نیست. 
برای برون رفت و ایجاد تحولات چشمگیر به نظر نگارنده عوامل زیاد بسیار حیاتی و ضروری است 
الف: بکارگیری نیروهای جوان در مدیریت اداره کل ،ادارات ورزش و هیات های ورزشی 
استفاده از مدیران جوان در بخش ورزش و جوانان نه یک مطالبه عمومی، بلکه نیاز مسلم اجتماعی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز  مصوبه‌ای در این زمینه وضع کردند. آنان در نشست علنی روز دوم مرداد 97 با 194 رای موافق، 36 رای منفی و 2 رای ممتنع طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی تصویب و به‌کارگیری بازنشستگان را در دستگاه‌های اجرایی محدود کردند که اجازه به‌کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را می‌دهد. بسیاری از کشورهای پیشرفته ضوابط و قواعدی برای گردش نخبگان تعریف کرده‌اند. 
  بنابراین، جوان بودن باید در کنار سایر توانایی‌های مهم در نگاه جامع لحاظ شود. در حالی که انهایی که سالهاست بر بسیاری از جایگاهها تکیه زده اند  برای حفظ جایگاه خود به هر قیمتی  تلاش می‌کنند، نخبگانی نیز هستند که به‌سختی می‌توان برای آنان جایگزین یافت. کسانی که سالهاست در منصب‌های ورزشی حضور داشته‌اند باید جای خود را به جوانترها بدهند. سبک ادارۀ ورزش تاکنون به شیوه‌ سنتی و با خطاهایی همراه بوده و اکنون می‌توان با تلفیق تجربه با انرژی، دانش نوین و انگیزه جوانی به موتور توسعه ورزش استان  جان تازه‌ای بخشید و روح جدیدی در ساختار اجرایی و اداری آن تزریق کرد. به عنوان مثال حضور نیروهای جوان همچون دکتر حسین زیاری، مجید محمدی، محسن مفتاح و...که هم ورزشکار بوده اند ،هم تحصیلکرده هستند و هم نیروی و انگیزه بالایی در عرصه مدیریت دارند بسیار می توانند کمک حال ورزش استان باشند که از این قبیل نیروها در سطح استان بسیار زیاد هستند حتی در سایر دستگاههای اجرایی دیگر هم مشغول به کار هستند که اگر امکان جذب انها به اداره ورزش و جوانان نیست می توان در مدیریت هیات های ورزشی به کار گرفته شوند .
  اکنون، همگان منتظر تایید و اجرای جدی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اقدامات اساسی جانعلی برای تغییر ساختاری و مدیریتی در سیاست‌ها و رویکردهای  اداره کل ورزش و جوانان هستند. تحقق این مهم، علاوه بر به‌کارگیری جوانان در ساختار اجرایی و مدیریتی ورزش و استفاده از نیروهای جوان در مشاغل مهم، تحول، بهبود و ارتقای کمی و کیفی ورزش را به دنبال خواهد داشت. طبیعتا اصلاح ساختار و تغییر سیاست‌ها باید از راس هرم اداره کل  ورزش و جوانان آغاز شود و پس از آن مدیریت‌های میانی و هیات های  ورزشی را نیز دربرگیرد که به همین منظور انتصاب مجید محمدی  را باید به فال نیک گرفت و منتظر اقدامات بعدی بود 
دیگر اینکه در زمان کرونا ویروس که کل دنیا را مشغول به خود کرده است به طوری که تمام ورزشگاهها و مسابقات را تعطیل کرد این نیروهای جوان و کاربلد بودند که با درایت و خلاقیت خود توانستند ورزش خانگی را ترویج نمایند تا سلامتی بدن افراد به طور کلی از بین نرود 
البته باید از زحمتکشان و انسان های دلسوزی که تمام عمر خود را صادقانه در ورزش صرف کردند در اتاق های فکر استفاده کرد و در همه حال احترام به این عزیزان دستور کار همگان قرار گیرد

ب: همدلی و وحدت اهالی ورزش 
نکته قابل بیان اینکه تا اکثریت اهالی ورزش یکدست و همدل نشوند و خودشان به خودشان کمک نکنند نباید هیج انتظاری از بیرون مجموعه ورزشی داشته باشند این به معنی نداشتن اختلاف سلیقه نیست بلکه منظور تفاهم و توافق بر روی نکات مشترک می باشد گاهی باید از خود گذشت و به نظر اکثریت احترام گذاشت همدلی و اتحاد اهالی ورزش حتی می تواند کمک حال مدیریت ورزش استان باشد به همین منظور باید  شاهد فعالیت و تاسیس انجمن ها ، اتحادیه ها،باشگاهها از جنس خود اهالی ورزش باشیم و مهمتر اینکه طاقت و تاب شنیدن انتقادات هم را داشته باشیم و با هر پیشنهاد و انتقادی اشفته نشویم و به جای بررسی به دنبال انتقام باشیم! 
 
ج: مسئولین تمام دستگاههای اجرایی ورزش را الویت بدانند 
استان سمنان در بسیاری از مقوله های اجتماعی در سطح کشور دارای رتبه های اول تا سوم است و از جایگاه و اعتبار مناسبی برخوردار است ولی همان گونه که اشاره شد در عرصه ورزش حرفی برای گفتن نداریم و این همت عالی تمام مسئولین دستگاههای اجرایی را می طلبد و برنامه ریزی و نگاه به پیشرفت ورزش به دغدغه اصلی و مهم مسئولین تبدیل شود همچون دغدغه و بحران کم ابی در استان سمنان که هنوز معلوم نیست سرانجام ان چه شده است ؟ ولی تحولات و پیشرفت در ورزش ، امروزه در تمام دنیا به یک صنعت مهم و پولساز تبدیل شده  می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات استان را اتوماتیک وار حل نماید به عنوان مثال چقدر انرژی و وقت برای راه اندازی فرودگاه در سمنان و شاهرود صرف شده تا پروازها به صورت منظم و مرتب برقرار باشد حال اگر در همین دو شهر، دو تیم مطرح لیگ برتری وجود داشت، باعث رونق فرودگاه و پرواز از اکثر استان ها را می توانستیم داشته باشیم 
ضمن اینکه هنر مسئولین اجرایی می توانست آشتی بین کارخانجات و معادن و شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی با ورزش را فراهم سازد تا باشگاههای استان مشکل مالی نداشته باشند
در پایان امیدواریم بعد از رهایی کرونا ویروس شاهد تحولات و نگاه نو  به ورزش در سال را داشته باشیم

46
 

کد خبر 1373939

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان کارگیری بازنشستگان ورزش و جوانان نیروهای جوان استان سمنان اهالی ورزش ورزش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان ساری و میاندورود با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی، نوبخت و طالبی فرمانداران شهرستان‌های ساری و میاندورود، قبادی شهردار ساری و سلامی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. ‎

در این دیدار عنوان شد تا با توجه ویژه و اساسی به منویات رهبری در تحقق شعار سال و الگوگیری از سیاست‌های دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم و تاکیدات موکد استاندار مازندران، مسیر توسعه، بالندگی و پیشرفت آینده شهرستان‌های ساری و میاندورود بر مبنای وحدت، همدلی، معنویت، اخلاق و رفاه عمومی به نفع مردم شکل گیرد.

همچنین در این جلسه به بررسی آخرین وضعیت عملیات تکمیل نهایی پروژه نیروگاه زباله سوز، عملیات احداث جاده ساری به تاکام، پروژه پل تا پل، عملیات اجرایی کنارگذر شمالی ساری (پل سه راه جویبار)، پارک جنگلی شهید نوبخت، آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در شهرستان‌های ساری و میاندورود، معضلات حوزه کشاورزی و آبی شهرستان‌های ساری و میاندورود پرداخته شد و بنا شد تا با تخصیص منابع مالی مقتضی با دستور معاون اجرایی رئیس جمهور اقدامات مبسوطی پیرامون عملیات تکمیل نهایی این پروژه‌ها صورت گیرد.


در پایان نیز مطرح شد که جهش تولید با مشارکت مردم از مسیر اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود هر منطقه می‌گذرد لذا بنای ما نیز در شهرستان‌های ساری و میاندورود مولدسازی منابع راکد و کم بازده و مقابله با سوداگری در راستای رشد تولید و تحقق شعار سال است.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • مردم مظلوم غزه مظهر مقاومت و ایستادگی هستند