Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، یکصد و دهمین مرحله از یارانه نقدی به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در مجموع، اکنون نزدیک به ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد.

طی حدود ۹ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۵ میلیون و ۵ هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران یارانه یارانه نقدی یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ

دولت سیزدهم همزمان با آغاز فعالیت خود در جهت کاهش شکاف طبقاتی و افزایش قدرت خرید دهک‌های کم درآمد جامعه اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داد که اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» از جمله این اقدامات بود.

این طرح با هدف بهبود وضع معیشت و قدرت خرید خانوار و حفظ ثبات قیمت‌ها صورت گرفت و ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله شیر و پنیر، ماست، گوشت منجمد، مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، قند و شکر و حبوبات در این طرح گنجانده شدند تا افراد با استفاده از اعتبار کالابرگ خود این اقلام را خریداری کنند.

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ضمن تامین نیاز‌های عمومی اقشار کم درآمد و افزایش قدرت معیشت خانوارها، بستر توزیع عادلانه یارانه‌ها و ثبات نسبی قیمت‌ها نیز به وجود آمد.

طرح کالابرگ الکترونیک که در گام نخست به شکل آزمایشی در چند شهر به مرحله اجرا درآمد و به تدریج با استقبال مردمی روبه رو شد، هم اکنون خانوار‌های دهک ۱ تا ۷ درآمدی را شامل می‌شود.

توزیع عادلانه یارانه‌ها و کاهش شکاف طبقاتی با اجرای طرح کالابرگ

کارشناسان بر این باورند که دولت با اقدامات پیشگیرانه در زمینه مقابله با فقر به سمت توزیع عادلانه منابع و یارانه‌ها گام برداشته و اقدامات حمایتی از دهک‌های ضعیف درآمدی را مدنظر قرار داده است.

ابن طرح در تهران و همزمان با سایر استان‌ها با جدیت به اجرا درآمد و با استقبال مردمی نیز مواجه شد. استان تهران دارنده مقام دوم اجرای طرح کالابرگ در میان استان‌های کشور است.

در همین راستا، محمد آذرپناه ـ سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از استقبال ۷۲ درصدی مردم استان تهران از طرح کالابرگ الکترونیکی ظرف یک هفته از آغاز اجرای نوبت سوم طرح فجرانه خبر داد.

به گفته وی، طبق تمهیدات صورت گرفته طی دو مرحله، طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای عدالت اجتماعی و بهره‌مندی مردم تهران به خصوص ساکنین مناطق کم برخوردار از کالا‌های اساسی با کمترین مشکل و با بالاترین آمار خرید و توزیع بسته معیشتی اجرایی شد و در این طرح سطح اعتراضات مردمی و تخلفات صورت گرفته نسبت به تراکنش‌های انجام شده کمتر از ۲ درصد بوده است.

اختصاص ۱.۷ همت اعتبار برای اجرای طرح فجرانه در تهران

آنطور که سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته از ٢.۵ همت اعتبار حمایتی کالابرگ الکترونیکی مصرف شده در استان تهران از ابتدای طرح، مبلغ ١.۷ همت در دو ماه اخیر اجرای طرح فجرانه استفاده شده که بیانگر استقبال از طرح و تقویت سفره خانوار‌ها به ویژه دهک‌های پایین‌تر درآمدی بوده است.

آذرپناه با اشاره به کسب مقام دوم استان تهران در بین استان‌های کشور در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، آمار تازه‌ای از تعداد خانوار‌های مشمول طرح کالابرگ و تراکنش‌های صورت گرفته ارائه کرد.

وی میزان کل خرید مردم در استان تهران از ابتدای طرح کالابرگ تاکنون را نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:مبلغ اعتبار دولتی استفاده شده از ابتدای طرح کالابرگ تاکنون حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

ساکن بودن بیش از ۲ میلیون خانوار مشمول طرح در استان تهران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه تعداد ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۸۱ خانوار مشمول در دهک‌های ۱ تا ۷ در استان تهران ساکن هستند، تاکید کرد: ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۸۳ خانوار از ابتدای طرح تا کنون از اعتبار کالابرگی استفاده کرده‌اند.

به گفته آذرپناه در مرحله اول طرح کالابرگ فجرانه که از ۱۷ بهمن ماه اجرا شد، تعداد ۱ میلیون ۷۲۲ هزار و ۳۲۵ خانوار با انجام ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۴۰۶ تراکنش و استفاده از ۹۳۱ میلیارد تومان اعتبار و در مرحله دوم طرح کالابرگ فجرانه که از ۱۸ اسفند ماه اجرا شد، تعداد ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۸۶ خانوار با انجام ۱میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۴۹ تراکنش و استفاده از ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار از طرح استقبال داشتند.

اتصال بیش از ۱۶ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ

طرح کالابرگ الکترونیک از موفق‌ترین و بزرگترین طرح‌ها در حوزه امنیت غذایی است که استقبال مردمی را به دنبال داشته است. طبق گزارش‌ها در استان تهران ۱۶ هزار و ۳۹ فروشگاه خرد و زنجیره‌ای به سامانه کالابرگ متصل بوده و در حال ارائه خدمات به مشمولان طرح هستند.

این طرح از روز ۲۰ فروردین ماه در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های دهک‌های اول تا هفتم درآمدی آغاز شد که تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد. در این طرح امکان خرید اقلام از طریق فروشگاه‌های مجازی فراهم شده و افراد هنگام خرید باید قیمت مبنای کالا‌های مشمول طرح یعنی قیمت سال ۱۴۰۱ را از کارت بانکی متعلق به سرپرست خانوار کسر و پرداخت کنند.۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت قرمز، مرغ، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین ویتامین‌های لازم برای هر فرد، منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا با قیمت روز در سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت (فجرانه) تأمین می‌شود.

در حال حاضر دریافت کمک معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیک مشمول خانوار‌های دهک ۱ تا ۷ می‌شود. استفاده از یارانه کالابرگ کاملا اختیاری است و ماهانه در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود، اما در صورت استفاده از آن، اعتبار مازاد تشویقی به یارانه افراد اضافه می‌شود.

همچنین صولت مرتضوی - وزیر کار و رفاه اجتماعی استقبال از کالابرگ الکترونیکی را خصوصاً در دهک‌های پایین، بالای ۹۰ درصد توصیف کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در مرحله سوم این طرح به حدود ۹۵ درصد برسد. وی افزود: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی وجود ندارد.

 تا پیش از دولت سیزدهم مبلغ یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که حتی به دهک‌های درآمدی بالا اختصاص می‌یافت؛ اما در دولت سیزدهم ضمن اصلاح فرایند توزیع یارانه، این رقم بیش از ۱۰ برابر افزایش یافت و یارانه دهک‌های ضعیف در قالب پرداخت نقدی بیشتر شد. خوشبختانه با گذشت یکسال از اجرای طرح، کالابرگ جای خود را در میان یارانه‌بگیران و مردم باز کرده است و استقبال بیشتر از این طرح متولیان امر را در شناسایی نقاط قوت و ضعف و اجرای هرچه بهتر طرح یاری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • بازیکن استقلالی از باشگاه شاکی شد و سر تمرین نرفت
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ساعت دقیق پخش بازی بایرن مونیخ و آرسنال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در ساری
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها