Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر عبدالرضا سپنجی مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص انتقادات پیرامون انتقال ایران (یوزپلنگ ماده) از پارک پردیسان به پارک ملی توران در گفتگوی رادیویی اظهار کرد: بحث انتقال یوزپلنگ یک کارعلمی و مطالعه شده است؛ متاسفانه سال ۹۳ فضایی ایجاد شد و این حیوانات از زیستگاه شان به تهران منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: باتوجه به آلودگی هوا و صدا در شهر تهران و پارک پردیسان، اینجا فضای مناسبی برای زادآوری یوزپلنگ نبود و قطعا زندگی در زیستگاه خودشان برای آنان بهتر خواهد بود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تصمیم انتقال آن‌ها قبل از سال نو گرفته شد، اما با دلیل ویروس کرونا به تاخیر افتاد، گفت: قفس‌های استفاده شده برای انتقال این حیوانات کاملا استاندارد، ساخت کشور مالزی و مخصوص انتقال گربه سانان متوسط است و باعث می‌شود تا حیوان بدون استرس منتقل شود.

او در ادامه افزود: با این قفس‌ها شیر ماده به ایران منتقل شده است و ساخت و طراحی آن هم به صورت کاملا استاندارد بوده است.

سپنجی درخصوص بیهوشی این یوز‌ها گفت: دو روز گذشته برای بیهوشی کوشکی و ایران اقدام کردیم، یکبار تزریق برای کوشکی داشتیم که حیوان به این داروی بیهوشی پاسخ نداد و رها شد و مشکلی هم نبود، فیلم تمامی این اقدامات در سایت سازمان محیط زییست موجود است.

سپنجی با اشاره به اینکه دامپزشک مربوط برای انتقال یوز‌ها وجود داشته است، اظهار کرد: ایران به زیستگاه خودش معرفی شد، تا با تمهید شرایط مناسب بتواند امکان یادآوری داشته باشد و شرایط برای جفت گیری ایران کاملا مهیا خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یوزپلنگ ایرانی سمنان پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره مرگ یکی از اراذل و اوباش پایتخت در حین انتقال برای بازسازی صحنه جرم ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی با حضور در جمع خبرنگاران در مرکز مبارزه با اراذل و اوباش در خیابان وزرا، گفت: همزمان با تحویل سال ۱۴۰۳  دو نفر از افراد شرور و دارای سابقه شرارت با یک دستگاه موتورسیکلت به یکی از محله‌های شهر تهران رفته و در آنجا به وسیله شمشیر و قمه اقدام به تخریب ۱۰ دستگاه خودروی سواری متعلق به شهروندان کرده و موجب وحشت اهالی و ساکنان را نیز پدید آوردند. 

وی با بیان اینکه بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد؛ گفت: سرنخ‌هایی در خصوص این افراد به دست آمد، اما با توجه به متواری شدن آنان به مناطقی در شرق تهران، دستگیری این افراد  در حدود ۱۰ روز به طول انجامید. در نهایت در زمان دستگیری تیم عملیات وارد عمل شد اما با مقاومت این افراد مواجه شد. به همین دلیل نیز تیراندازی شکل گرفت گلوله به مچ پای فرد شرور اصابت کرد. در همین راستا نیز متهم ابتدا به بیمارستانی در شمال تهران و از آنجا به بیمارستان فراجا منتقل شدو پس از بهبود نیز به زندان تهران بزرگ انتقال داده شد. 

راستی با بیان اینکه نیاز بود تا صحنه جرم با حضور متهم بازسازی شود، گفت: پس از انتقال متهم به زندان و بهبود نسبی او، چند روز نیاز بود که متهم صحنه جرم را بازسازی کند و به همین دلیل باید در اختیار پلیس قرار می‌گرفت. این اقدام با هماهنگی قضایی انجام شد. 

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت با بیان اینکه فرد مجرم به اقدام به جاساز چند قرص کرده در گچ پایش کرده بود، گفت: به اذعان همراهان این فرد، او در همان زندان چندین قرص را مصرف کرده بود که مصرف همین قرص‌ها سبب کاهش سطح هوشیاری وی شده بود. در نهایت نیز این فرد پس از مصرف قرص‌ها و در حین انتقال به محل وقوع جرم برای بازسازی صحنه جرم فوت کرد.

وی درباره اینکه مقر ساختمان وزرا درحال حاضر چه کاربری دارد، گفت: ساختمان وزرا از حدود یک سال پیش به مقر مبارزه با اراذل و اوباش و مبارزه با جرائم خشن تبدیل شده و کاربری که پیشتر در این ساختمان بود، به جایی در غرب تهران انتقال پیدا کرده است.

پیشتر و به دنبال انتشار خبری مبنی بر مرگ زنی جوان در بازداشتگاه وزرا به دلیل حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت این موضوع را رد و اعلام کرده بود که بازداشتگاه وزرا به مرکزی برای مبارزه با اراذل و اوباش تبدیل شده و فرد فوت شده نیز یکی از اوباش معروف به «سعید بی‌ناموس» بوده است. 

tags # پلیس آگاهی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود