Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ در باور طب سنتی، در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد، به همین دلیل هضم در طول روز ضعیف است, این باعث توقف بیش از حد غذا در لوله گوارشی و افزایش شانس فساد آن می‌شود که این امر مادر تمام بیماریها محسوب می‌شود.

به همین دلیل بر اساس آموزه‌های طب سنتی، ایده‌آل این است که وعده غذا فقط "صبح و شام" باشد اما اگر نشد لااقل وعده ناهار باید غذایی سبک صرف شود مثل نان سبوس کامل، آبمیوه طبیعی، کباب پرندگان سفیدگوشت و زرده تخم‌مرغ عسلی و از مصرف غذاهای سنگین مثل برنج، کباب گوشت قرمز، ماهی و سیب‌زمینی در وعده ناهار اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که در وعده ناهار، غذای سنگین مصرف کند، شب تا دیروقت قادر به صرف شام نیست و صرف دیرهنگام شام منجر به بیخوابی شبانه، امتلا و عوارض متعدد جسمی می‌شود؛ دیر خوابیدن منجر به خستگی صبحگاهی و صرف دیرهنگام شام منجر به بی‌اشتهایی به صبحانه می‌شود و همه این مشکلات از مصرف غذای سنگین در وعده "ناهار" شروع می‌شود!

اما در ادامه به 10 مزیت و سود "ترک ناهار" اشاره شده که ما را مجاب به ترک تدریجی وعده ناهار از رژیم غذایی روزانه می‌کند:

1. افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

2. پیشگیری و درمان چاقی

3. پیشگیری و درمان  چربی خون

4. پیشگیری و درمان قند خون و دیابت

5. پیشگیری و درمان کبد چرب

6. پیشگیری از ضعف حافظه و درمان ضعف حافظه

7. پیشگیری از غلبه دم و درمان کمکی در مهار غلبه دم

8. پیشگیری از فشار زیاد به معده و درمان کمکی برای پاک‌سازی معده

9. پیشگیری از ابتلای به بیماریهای مختلف قلبی مانند انسدادها، ضعف عضلات و درمان کمکی آن

10. افزایش ضریب کارایی و قدرت پردازش مغز

بنابراین ترک تدریجی ناهار موجب تقویت کلی بدن، ایجاد نشاط، جوانی، طول عمر و... می‌شود؛ همچنین لازم به یادآوری است بر اساس مبانی طب سنتی و طب اسلامی، وعده غذایی "شام" تحت هیچ شرایط نباید حذف شود البته شام باید در ابتدای شب صرف شود و جداً باید از خوردن شام در ساعات پایانی شب پرهیز داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیشگیری و درمان وعده ناهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، افراد زیادی با هدف لاغری به صورت خودسرانه عمل کرده و بدون کمک گرفتن از متخصص یا مطالعه کافی در این زمینه اقدام به رژیم گرفتن می‌کنند. این موضوع به بدن آسیب وارد می‌کند و شما به جای از دست دادن چربی، آب و بافت ماهیچه‌ای خود را از دست می‌دهید. از دست دادن ماهیچه باعث کند شدن روند لاغری در افراد می‌شود. برای رسیدن به تناسب اندام، چیزی که مهم و قابل توجه است، از دست دادن بافت چربی است، نه کاهش وزن.

در این مطلب چهار عامل دیگر که مانع از کاهش وزن می‌شوند را می‌خوانید:

۱)به چیزی که می‌خورید توجه نمی‌کنید

آگاهی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به هنگام کاهش وزن و رژیم به آن توجه کرد. تحقیقات نشان داده افرادی که از غذاهای خود عکس می‌گیرند وزن بیشتری نسبت به سایرین کم می‌کنند! این روش باعث می‌شود شما متوجه باشید که دقیقاً چه چیزی مصرف می‌کنید و چه مقدار غذا می‌خورید.

۲)غذای سالم نمی‌خورید

کیفیت مواد غذایی و رژیم از نکات مهم و قابل توجه است. تغذیه سالم به شما کمک می‌کند که بتوانید رژیم سالمی را دنبال کنید و به نتیجه مطلوبی برسید. بهتر است برچسب‌های ارزش غذایی را مورد بررسی قرار دهید و به میزان قند و چربی محصولات غذایی توجه کنید. از مصرف محصولات فرآوری شده خودداری کنید و مواد غذایی تازه را جایگزین این محصولات کنید.

۳)خواب کافی ندارید

خواب به اندازه و کافی یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ تناسب اندام، سلامت جسمی و روحی افراد به شمار می‌آید. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می‌تواند یکی از دلایل بروز چاقی باشد. بزرگسالان و کودکانی که دچار کم‌خوابی هستند ۵۵ تا ۸۹ درصد بیشتر از سایر افراد در معرض خطر چاقی قرار دارند.

۴)آب کافی نمی‌نوشید

نوشیدن میزان کافی آب، سوخت ساز بدن را افزایش می‌دهد. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی افراد چاق نشان داد افرادی که ۳۰دقیقه قبل از مصرف غذا یک لیوان آب نوشیدند ۴۴٪ وزن بیشتری نسبت به سایرین کم کرده‌اند. نوشیدن آب را جدی بگیرید و در طول روز به میزان لازم آب بنوشید. آب یک نوشیدنی بی‌خطر و بدون کالری است که علاوه بر کاهش وزن، به شما کمک می‌کند سالم‌تر بمانید.

منبع: healthline

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895446

دیگر خبرها

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • ۵ راهکار طلایی برای لاغری و کاهش مصرف تنقلات ناسالم
  • امحای سه تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در فریمان