Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به ورود مسافران از چین به آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و نوشت قبل از اعمال محدودیت‌های سفر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا، هزار و ۳۰۰ پرواز مستقیم بین آمریکا و چین انجام شده است. از آن زمان به بعد، حدود ۴۰ هزار آمریکایی و دیگر اتباع طی هفته گذشته بین دو کشور سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با عنوان "از زمان شیوع ویروس کرونا، ۴۳۰ هزار نفر از چین وارد آمریکا شده‌اند"، آمده است: از زمانی که مقامات چینی در آستانه سال نو از شیوع یک بیماری مرموز در این کشور خبر دادند، دستکم ۴۳۰ هزار نفر از جمله حدود ۴۰ هزار نفری که طی دو ماه از زمان اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه از سوی رئیس جمهور ترامپ بر این سفر‌ها به آمریکا آمدند، با پرواز مستقیم از این کشور وارد آمریکا شدند.

حجم زیادی از مسافران که از ملیت‌های مختلف بودند، در ماه ژانویه وارد فرودگاه‌ها در لس آنجلس، سان فرانسیسکو، نیویورک، شیکاگو، سیاتل، نیویورک و دیترویت شدند. هزاران پرواز به صورت مستقیم از ووهان بود که کانون شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. ارقام منتشر شده نشان می‌دهد این پرواز‌ها در این هفته نیز همچنان ادامه یافت و مسافران تحت قوانینی که آمریکایی‌ها و دیگر اتباع را از محدودیت سفر منع نمی‌کند و از روز دوم ماه فوریه اجرایی شد، از پکن وارد لس آنجلس، سان فرانسیسکو و نیویورک شدند. به طور کلی، از آن زمان به بعد ۲۷۹ پرواز از چین وارد آمریکا شده است. مصاحبه‌های انجام شده نشان می‌دهد روند بررسی‌ها و زیر نظر گرفتن این افراد نیز به شدت سست بوده است.

ترامپ بار‌ها اعلام کرد دستورالعمل‌های اعلام شده در خصوص مسافرت مانع از گسترش ویروس کرونا در آمریکا شده است. او روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "فکر می‌کنم ما خیلی زود اقدام کردیم, اما در عین حال فکر می‌کنم بسیار هوشمندانه عمل کردیم، زیرا ما چین را متوقف کردیم." او افزود: "این احتمالا بزرگترین تصمیمی بود که ما تاکنون اتخاذ کردیم." او ماه گذشته نیز گفت: "ما کشوری هستیم که چین را از خودمان دور نگه داشتیم."

اما تحلیل پرواز‌ها و دیگر ارقام منتشر شده توسط روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد محدودیت‌های سفر با آن که موثر بودند، اما احتمالا به شدت دیر در پیش گرفته شدند، به ویژه در بحبوحه سخنان اخیر مقامات بهداشتی آمریکا در این باره ۲۵ درصد از افراد مبتلا به این ویروس احتمالا هرگز علائمی از خود نشان نخواهند داد. شمار زیادی از کارشناسان بیماری‌های عفونی در این باره گمان می‌کنند این ویروس به مدت دو هفته پس از ثبت نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در روز ۲۰ ژانویه در ایالت واشنگتن در آمریکا، همچنان بدون در پیش گرفتن اقداماتی در حال گسترش بود. در حقیقت، هیچ کسی نمی‌داند این ویروس نخستین بار چه زمانی وارد آمریکا شد.

طی نیمه نخست ماه ژانویه، زمانی که مقامات چینی نخستین بار بر شدت شیوع این ویروس تأکید کردند، هیچ مسافری که از چین وارد آمریکا می‌شد تحت هیچ گونه بررسی قرار نگرفت. روند بررسی‌های بهداشتی از اواسط ماه ژانویه آغاز شد، اما تنها در ارتباط با شماری از مسافرانی در پیش گرفته شد که در ووهان بوده‌اند و این روند تنها در فرودگاه‌های لس آنجلس، سان فرانسیسکو و نیویورک اجرایی شد. در آن زمان، حدود چهارهزار نفر به صورت مستقیم از ووهان وارد آمریکا شدند. این اقدامات محدود کننده دو هفته بعد در ارتباط با همه مسافران اجرایی شد.

چندین مسافر که در پی گسترش بررسی‌های بهداشتی وارد آمریکا شدند، اعلام کردند تنها شاهد مجموعه‌ای از بررسی‌ها اولیه بوده‌اند و شرایط سلامتی آن‌ها پیگیری نشده است.

در ماه ژانویه، قبل از آن که دستورالعمل‌های مرتبط با بررسی مسافران اجرایی شود، بیش از هزار و ۳۰۰ مسافر به صورت مستقیم از چین وارد آمریکا شدند. حدود ۳۸۱ هزار مسافر هم در آن ماه به صورت مستقیم از چین به آمریکا سفر کردند که حدود یک چهارم از آن‌ها آمریکایی بودند.

علاوه بر این، شمار زیادی از دیگر افراد هم از چین و با توقف در کشور‌های دیگر در نهایت وارد آمریکا شدند. در حالی که تعداد واقعی مسافرانی که از طریق پرواز‌های غیرمستقیم وارد آمریکا شدند در دسترس نیست, اما سوفیا بوزا هولمن، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد یک چهارم از این افراد از چین وارد آمریکا شدند. او افزود محدویت‌های اعمال شده سبب کاهش حدود ۹۹ درصدی ورود همه مسافران از این کشور شد.

ترامپ نخستین محدودیت‌های مسافرتی اش را در خصوص این ویروس در روز ۳۱ ماه ژانویه اعمال کرد، یک روز پس از آن که سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری در سطح جهان اعلام کرد. او طی یک حکم ریاست جمهوری مانع از ورود اتباع خارجی به آمریکا شد، البته در صورتی که آن‌ها طی دو هفته قبل به چین سفر کرده بودند. این دستور شامل اتباع آمریکایی، دارندگان گرین کارت آمریکا و اقوام غیر شهروند آن‌ها نمی‌شد. این محدودیت همچنین در ارتباط با پرواز‌ها از هنگ کنگ و ماکائو اجرایی نشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ شیوع کرونا در آمریکا ویروس کرونا چین وارد آمریکا صورت مستقیم شیوع ویروس کرونا وارد آمریکا شدند وارد آمریکا شد آمریکا شده ماه ژانویه پرواز ها بررسی ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «لی شی» سخنگوی فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت که جنگنده‌های ارتش این کشور به منظور رهگیری یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، اعزام شدند.

«لی شی» با اشاره به افزایش پرواز علنی هواپیمای «بوئینگ پی -۸ پوسایدون» بر فراز تنگه حساس تایوان، گفت که جنگنده‌های ارتش پکن جهت «رصد و هشدار» به این هواپیما اعزام شدند.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین که تصرف احتمالی جزیره تایوان در حیطه مسئولیت‌های آن است، در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای چین به منظور دفاع از حاکمیت و امنیت این کشور، در بالاترین سطح «آماده‌باش» باقی خواهند ماند.

مقامات چینی پیش‌تر قانونی بودن عملیات‌های مکرر آمریکا در تنگه تایوان را زیر سوال برده‌اند و برخی از آنها درباره آنچه «تنگ کردن حلقه عملیات شناسایی» به طور دائمی در نزدیکی نوار ساحلی ممتد چین، ابراز گلایه کردند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ژاپن، مدعی شده که تردد پی -۸ پوسایدون بر فرار تایوان اما در حریم هوایی بین‌المللی صورت گرفته است.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و هر نوع ورود خارجی به حریم هوایی و آبی این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند.

کد خبر 6081098

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • (ویدئو) حمله ایران به اسرائیل و بزرگترین اختلال در صنعت هوانوردی
  • بخشنامه هواپیمایی درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران