Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:05:54 GMT

برنامه‌های ورزشی برای دانش‌آموزان در منزل تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۴۱۹

برنامه‌های ورزشی برای دانش‌آموزان در منزل تهیه شد

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، مهرزاد حمیدی، صبح امروز در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما درباره وضعیت فعلی آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان، گفت: تقریبا از ۳ اسفند مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تا این زمان۷۰ درصد دروس آموزش داده شده بود. اما با توجه به وضعیت جدید و تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش بایدآموزش‌های تکمیلی را ارائه می‌کرد به همین خاطر بعد از دو روز از تعطیلی مدارس، آموزش‌ دروس دانش‌آموزان با همکاری صداوسیما آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از جهاد آموزشی که توسط فرهنگیان اتفاق افتاده است، افزود: معلمان به صورت مستمر از طریق امکانات شخصی و استفاده از بستر فضای مجازی، آموزش‌های مختلف را ارائه کردند. خوشبختانه با این اتفاق آموزش تعطیل نشد و اکنون می‌توانیم بگوییم تقریبا ۸۰ تا ۸۵ درصد محتوای، آموزش داده شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاریخ بشریت چنین چیزی را تجربه نکرده است و شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در همه ابعاد به وجود آورده است، ادامه داد: در این ایام خانواده‌ها و فرزندان آنان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. بنابراین در وضعیت فعلی احتمال بی‌تحرکی و یک‌نواختگی وجود دارد.

حمیدی ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌های حرکتی در منزل گفت: با همکاری صداوسیما، برنامه‌های مختلفی از جمله «با هم برای هم» در این زمینه تهیه شد تا دانش‌آموزان در منزل بتوانند تحرک داشته باشند. ما باید با فعالیت‌های ورزشی و حرکتی با کم‌تحرکی مقابله کنیم. بهترین کار انجام فعالیت‌های ورزشی است و والدین باید در این زمینه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه والدین در این ایام باید مراقب باشند فرزندان را سرزنش نکنند، افزود: اکنون در آموزش و پرورش ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت‌بدنی بسیج شده‌اند تا انواع بازی‌های مخصوص این ایام را مناسب دانش‌آموزان طراحی کنند. دبیرخانه‌ای هم به این منظور شکل گرفته است، معلمان بعد از طراحی این بازی‌ها، آن را به دبیرخانه می‌فرستند و بعد از چند مرحله غربالگری در نهایت در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه دو در حال حاضر میدان‌دار فعالیت‌های تربیت‌بدنی است، اضافه کرد: بهترین حالت این است که در این ایام عضلات حرکت داشته باشند و باید تاکید کنم در هر شرایطی می‌توان فعالیت‌های ورزشی و حرکتی انجام داد.

حمیدی از صداوسیما خواست تا در این ایام الگوهایی را که معلمان تخصصی تربیت‌بدنی تهیه کرده‌اند، هرچه بیشتر در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهند تا سلامت آن‌ها حفظ شود.

برچسب‌ها مدارس تعطیلی مدارس دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس تعطیلی مدارس دانش آموزان مدارس تعطیلی مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی