Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق ،گاهی وزش باد شدید، وقوع تگرگ و بارش برف در ارتفاعات در برخی استان‌های کشور از امروز تا جمعه (19 تا 22 فروردین ماه) هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی طی هشداری اعلام کرد: از بعد ازظهر امروز (۱۹ فروردین) بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این هشدار طی امروز رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ نیز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

فردا (۲۰ فروردین) نیز بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات این استان‌ها خواهیم داشت همچنین رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در خراسان شمالی، خراسان رضوی، لرستان، شمال چهار محال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان و سمنان، تهران و شمال ایلام پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی پیش‌بینی شد که روز پنجشنبه (۲۱ فروردین) در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال ایلام، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال غرب فارس و شمال کرمان رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و تگرگ رخ دهد.

روز جمعه (۲۲ فروردین) نیز این شرایط در شمال استان البرز، تهران، قزوین، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال اصفهان، شرق یزد، مرکزی، همدان، سمنان، شمال یزد، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داد که بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رخداد تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی دور از انتظار نیست. به همین دلیل از تردد غیر ضروری اجتناب و از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها جلوگیری شود. مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش سرمازدگی شکوفه‌ها و محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031vu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی گاهی وزش باد شدید رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر وقت امشب شرایط برای ادامه ناپایداری‌های جوی در استان مهیاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران با تأکید بر هشدار سطح قرمز شماره یک، اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر وقت امشب شرایط برای ادامه ناپایداری‌های جوی در استان مهیاست.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت، افزود: به‌تدریج فردا از شدت و گستره بارش‌ها کاسته می‌شود و فقط در برخی از مناطق شمال، مرکز و جنوب استان رگبار باران مورد انتظار است و از اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب‌غربی دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: به لحاظ دمایی نیز روز جمعه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، از این رو سرمازدگی محصولات کشاورزی در برخی از مناطق شمال و غرب استان محتمل است.

کد خبر 745480

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود