Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین لطفعلی‌نژاد دانش‌آموز بسیجی در رفسنجان با ساخت دستگاه تولید دستکش از کیسه‌های فریزری، به همراه دوستان بسیجی خود روزانه 6 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این روزها جهادگران عرصه سلامت در اقداماتی که برای بهداشت و سلامت در این وضعیت شیوع کرونا انجام می‌دهند، گوی سبقت را از یکدیگر گرفته و هر روز بر رونق این فعالیت‌ها افزوده می‌شود و روزنه امید دیگری در جامعه ایجاد می‌شود که هستند افرادی که جهادگونه در عرصه، حضور دارند و در هر زمینه‌ای تلاش می‌کنند تا کمبودی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌بار دانش‌آموزان بسیجی اقدام به تولید دستکش با ابتکاری جدید، کردند تا بتوانند سهمی در جبهه سلامت داشته باشند، دانش‌آموزانی که از همان اوایل شروع کرونا در کشورمان جهادگونه در میدان پا گذاشتند و بدون هیچ چشمداشتی نقش‌آفرینی کردند تا باری از دوش جامعه بردارند.

 

شجاع‌الدینی مسئول روابط‌عمومی سپاه ناحیه رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: این روش تولید دستکش ابتکار دانش‌آموزان بسیجی حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده رفسنجان است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های حسینی فرمانده حوزه دانش‌آموزی و حمایت‌های مادی و معنوی فرمانده ناحیه مقاومت و رئیس آموزش و پروش در راه‌اندازی این کارگاه نقش مهمی داشته است و پیشنهاد راه‌اندازی کارگاه توسط محمد ترقی‌خواه از بسیجیان حوزه شهید فهمیده صورت گرفته است.

شجاع‌الدینی عنوان داشت: روزانه به‌طور متوسط ۱۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی حوزه شهید فهمیده رفسنجان درگیر این کار هستند.

ساخت دستگاه تولید دستکش با هزینه 2 میلیون ریالی

امیرحسین لطفعلی‌نژاد دانش‌آموز پایه یازدهم از مدرسه نمونه علی‌بن ابیطالب (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: از 25 اسفندماه کار تولید دستکش را با هویه شروع کردیم و از 9 صبح تا 9 شب کار می‌کردیم و روزانه 500 جفت دستکش تولید می‌کردیم.

 

این مبدع دستگاه تولید دستکش ادامه داد: از دو هفته قبل با پیش زمینه‌ای که از قبل در فکر داشتم به این نتیجه رسیدم که دستگاهی بسازم که بتواند کارمان را راحت کند بنابراین دستگاه را ساختم و هزینه‌ای که برای آن استفاده شد 200 هزار تومان است و در حال حاضر سه دستگاه تولید کردیم که روزانه هر کدام 2 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.

وی ابراز داشت: این دستگاه یک المنت مخصوص، چسب مخصوص و چوب ام دی اف نیاز دارد که لولا شده و به راحتی می‌توان با آن کار کرد.

این دانش‌آموز نمونه بسیجی بیان داشت: این ظرفیت را داریم که تعداد دستگاه را به 10 تا برسانیم که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم، بچه‌ها اینجا به‌صورت جهادی کار می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دستکش‌های تولیدی مقاومت بسیار خوبی دارند، افزود: در هر شیفت 6 تا 10 نفر از بچه‌ها که از بسیجیان مدارس مختلف اعم از صدرا، شاهد، نمونه و...هستند، پای دستگاه‌ها کار می‌کنند.

لطفعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستکش‌های تولیدی به‌صورت رایگان بین مردم در روستاها و مناطق محروم توزیع می‌شود و در صورتی که ارگانی نیاز داشته باشد برای تأمین هزینه‌های تولیدمان، هزینه دریافت می‌کنیم.

وی از درخواست‌ از مناطق مختلف ایران برای آموزش و این روش تولید دستکش یاد کرد.

 

حمایت امام جمعه و فرماندار برای تأمین هزینه ساخت 3 دستگاه

اما در بازدیدی که امروز امام جمعه و فرماندار و دیگر مسئولان از این کارگاه داشتند و صحبت‌های این دانش‌آموزان بسیجی را شنیدند، حرف از حمایت مسئولان هم پیش آمد.

مجید فصیحی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کمک فرمانداری برای ساخت یک دستگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز قول مساعد برای تأمین هزینه دو دستگاه تولید دستکش را به این دانش‌آموزان داد.

امیدواریم حمایت‌ مسئولان از این دانش‌آموزان بسیجی تداوم داشته باشد تا انگیزه‌‌‌ای برای انجام کارهای بزرگتر در آنها ایجاد شود چراکه خلاقیت و ابتکار در وجود این دانش‌آموزان موج می‌زند.

انتهای پیام/80016/ب/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید دستکش دانش آموزان بسیج دانش آموزی حمایت دستگاه تولید دستکش دانش آموزان بسیجی دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری در خصوص مأموریت این سازمان گفت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به دنیای فریلنسری (آزادکاری) و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو ناحیه نوآوری دانشگاه شریف است، گفت: هر دانشگاه مجموعه نوآوری مختص خود را دارد که این شرکت‌ها باید تاییدیه هر دانشگاه را داشته باشند و ما تاییدیه دانشگاه شریف را داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ دانش آموز ،۶۰۰ دانش آموز فارغ التحصیل داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر آزمون فری لنسری داده‌اند.

مدیرعامل لنسر شریف تصریح کرد: برنامه نویسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، هوش مالی، کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن همراه از جمله مهارت‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود و همچنین برای آموزش این مهارت‌ها حدود ۳ سال زمان باید طی شود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم انگیزه دانش‌آموزان برای آموزش دیدن را به سطح بالاتری ببریم از روش‌هایی مانند موسیقی و ورزش استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز لنسر شریف خاطر نشان کرد: در ۱۴ اردیبهشت سومین دوره مسابقات دانش آموزی به تعداد ۲۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های رباتیک، برنامه نویسی و برنامه نویسی سخت افزار برگزار می‌شود که این ایونت در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر عامل مرکز نوآوری لنسر شریف افزود: ما سه نوع آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین داریم که آموزش آفلاین مجموعه ما برای همه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ ساله رایگان است و پشتیبان‌های آموزشی برای سوال‌ها و یا مشکلات دانش آموزان در دسترس آن‌ها هستند و همچنین در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش آموزش مجموعه ما قرار دارند.

وی یادآور شد: ما در این مرکز استعدادیابی و اختلالات یادگیری شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

دانش پژوه در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت مرکز ما با مراکز دیگر در روش آموزش است به طوری که نقشه راه آموزش مختص با استعداد هر دانش آموز و متناسب با وضعیت سنی متفاوت است.

کد خبر 6087492

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی