Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی روز سه‌شنبه در نشست بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: بخش راه و مسکن به عنوان دو پیشران اقتصادی مطرح است که می‌تواند در حوزه اقتصاد و اشتغال نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: پژوهش و آمارها نشان می‌دهد در بخش مسکن حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ شغل وابسته وجود دارد که اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمستان ۹۸ منجر به پایین آمدن نرخ بیکاری استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال ۹۷ طول بزرگراه‌های استان ۴۹۰ کیلومتر معادل ۹ درصد راه‌های اصلی استان دوبانده بود که نسبت به شاخص‌های کشوری عقب بودیم اما سال گذشته ایجاد حدود ۴۲۰ کیلومتر محور دوبانده در استان هدف‌گذاری شد که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی گفت: از این میزان تاکنون ۱۲۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و مناقصه باند دوم ۱۹۴ کیلومتر انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده همچنین مجوز مناقصه ۱۰۰ کیلومتر دریافت شده است.

داعی افزود: در مجموع سال گذشته ۴۱۸ کیلومتر از باندهای دوم استان اجرا شد که بدون شک سبب افزایش اشتغال در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد باندهای دوم موجود استان در سال ۹۸ تعیین تکلیف شد گفت: این موضوع به لحاظ راهسازی رکورد بی‌سابقه است و این مهم به خاطر تخصیص اعتبارات ملی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: سال ۹۷ میزان تخصیص اعتبارات ملی حوزه راهسازی استان ۶۰ میلیارد تومان بود که پارسال ۲۲۲ میلیارد یعنی حدود چهار برابر افزایش یافت.

وی با قدردانی از استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری و افزایش تخصیص اعتبارات استان گفت: انقلاب اعتباری سال ۹۸ در باندهای دوم جاده‌های استان رخ داده است.

داعی افزود: در حوزه راه‌هایی روستایی نیز سال گذشته ۱۳۰ کیلومتر راه افتتاح شد که نسبت به سال قبل آن ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ۱۵ مهرماه ۹۸ عملیات اجرایی راه‌آهن شرق در محور خراسان جنوبی به عنوان یک آرزوی دیرینه آغاز شد و اکنون حدود ۲۵۰ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال پرونده مسکن مهر استان بسته شد یادآور شد: همچنین طرح اقدام ملی در استان آغاز شد.

وی گفت: سهمیه استان در این طرح ابتدای سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ واحد بود که به پنج هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت و ثبت‌نام انجام و وارد مرحله ساخت شده‌ایم.

داعی با بیان اینکه مجموعه بخش مسکن استان در سال ۹۸ فعال شد اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد تامین زمین انجام و ۶۰۰ هکتار از اراضی برای ساخت و ساز مسکن آماده‌سازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: زمستان ۹۸ تعداد ۷۳۰ نفر شغل اولی در قالب طرح یارانه دستمزد با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و از ۲۰ تا ۳۵ سال جذب ۱۷۱ بنگاه اقتصادی شدند.

غلامرضا اشرفی از افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری سال ۹۷ در استان ۷۷ هزار و ۴۹ نفر بود که پارسال به ۸۰ هزار و ۶۴۸ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پارسال یک هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در حوزه تعاون ایجاد شد اظهار داشت: ۹۰ درصد اعتبارات مشاغل خانگی نیز پرداخت شده که در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون طی چهار مرحله ۲ هزار و ۸۲۹ فقره در قالب ۳۵۰ میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و  ۳۲۸ نفر در استان جذب شده است.

وی تصریح کرد: پارسال یک هزار و ۶۷۶ نفر از طریق مراکز کاریابی در استان به کار گرفته شدند.

وی گفت: همچنین پارسال یک هزار و ۲۸۰ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۳۸ مجوز پشتیبان به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صادر شد که تاکنون ۹۰ درصد این اعتبار جذب شده است.

برچسب‌ها بهسازی راه ها تعاونی نرخ بیکاری خراسان جنوبی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها تعاونی نرخ بیکاری خراسان جنوبی اشتغال زایی بهسازی راه ها تعاونی نرخ بیکاری خراسان جنوبی اشتغال زایی خراسان جنوبی استان در سال نرخ بیکاری سال گذشته یک هزار سال ۹۸ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها

احد وظیفه افزود: کشور از ابتدای بهار تا ۲ اردیبهشت‌ به‌طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد. با توجه به اینکه میانگین بلندمدت بارش طی این بازه زمانی ۳۷ میلیمتر است، بارندگی در سال جاری نسبت به وضعیت نرمال بیشتر بوده و ۱۶ درصد فراتر از میانگین بلندمدت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲ اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۱۶۷ میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شده که مقدار نرمال به طور میانگین ۱۹۸ میلیمتر است بنابراین حدود ۱۶ درصد بارندگی کشور نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند.

وظیفه ادامه داد: مرکز تا جنوب و جنوب شرق کشور نیز کم‌بارشی‌ قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. فارس۳۰ درصد، هرمزگان با ۲۸ درصد و کرمان ۲۵ درصد  بارش کمتر از نرمال داشته‌اند.

خنکی هوای کشور تا ۲ درجه سلسیوس

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی یک هفته گذشته اظهار کرد: از نظر دما شرایط تقریباً مناسبی داشته‌ایم البته در روزهای اخیر شمال غرب کشور سردتر از وضعیت نرمال و نیمه شرقی و جنوبی دما زیر نرمال بوده است.

وظیفه افزود: میانگین کشوری دما ۱.۵ تا ۲ درجه خنک‌تر از شرایط نرمال بوده است البته استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل بین ۴ تا ۵ درجه سلسیوس دما بیش از حد نرمال اما هوا در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد حدود ۴ تا ۷ درجه سلسیوس سردتر از میانگین بلندمدت و میانگین کشوری ۱.۸- درجه  ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا ۲ اردیبهشت تقریبا عرض‌های شمالی کشور با بی‌هنجاری (آنومالی) دمایی  ۰.۵ تا ۲.۵ درجه سلسیوس مواجه بودند.  شرایط دمایی در استان‌های تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب و شمال غرب نرمال و بیش از نرمال بوده است. در عرض‌های جنوبی تقریبا شرایط نرمال دمایی را تجربه کردیم.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: به‌طور کلی طی اردیبهشت میزان بارندگی به‌طور نسبی نسبت به فروردین حدود ۵۰ درصد در بازه بلندمدت کمتر است. توقع داریم میزان بارش در اردیبهشت نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد اما در استان‌هایی مانند قزوین و تهران بارش‌ها به گونه‌ای نیست که کمبود بارش سال آبی جاری ( ۷ ماهه اخیر) را  جبران کند بنابراین استان‌هایی مانند تهران، قزوین، سمنان، خراسان رضوی با تابستانی مواجه می‌شوند که هوا یک تا دو درجه سلیسیوس بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: از سوی دیگر به‌طور نسبی با کم‌آبی شدیدی مواجه می‌شویم چرا که این استان‌ها در حال گذراندن چهارمین سال پی در پی خشکسالی هستند. وقتی آورده آب‌های سطحی کاهش می‌یابد، فشار بر منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی برای تامین آب شرب افزایش می‌یابد. در این شرایط همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی