Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: برای پرکردن ظرفیت تخصیص یافته به کاروان‌های حج تمتع ۹۹ اولویت‌های جدید فراخوان خواهند شد. تاریخ انتشار: 18:25 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۸۴۲

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درسال ۹۹ به ریاست حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از روند ثبت نام زائران حج ۹۹ گزارش داد و اعلام کرد: سازمان حج و زیارت طبق برنامه ریزی قبلی اقدامات مربوط به عقد قرارداد‌های مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل حجاج را انجام داده و معاینات پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سناریو‌های مختلف در ارتباط با حج امسال در جلسات مسئولان سازمان حج بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان‌های شیعه واهل سنت نزدیک به ۲۹ هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد از اولویت‌های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار داشت: این سازمان درحوزه زیارت درحال آماده کردن پروتکل‌هایی است که به طرف‌های مقابل ارائه خواهد کرد و درخصوص حج ۹۹ نیز راهکار‌هایی پیش بینی کرده است و درصورت تغییریافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: درخصوص حج باید واقع بینانه عمل نمود و نمی‌توان کار را متوقف کرد و باید برای شرائط مختلف آمادگی داشت.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه آموزش زائران حج ادامه یافت و وی محتوا‌هایی را که در این خصوص آماده شده است، برشمرد.

بیشتر بخوانید: مردم همچنان در خانه بمانند

وی تاکید کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی بویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های حج امسال کاملا هماهنگ هستند و مسئولان و کارگزاران این مجموعه با همفکری هم مقدمات اجرایی، فرهنگی و آموزشی را پیش می‌برند.

برپایه این گزارش، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در آغاز این جلسه حلول سال نو و میلاد با سعادت حضرت، ولی عصر (عج) را تبریک گفت و لزوم توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مسئولان بهداشتی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد بلیه ویروس کرونا هر چه زودتراز میان مردم کشورمان، ملت‌های اسلامی و جهان ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس موجب افزایش توجه به معنویات در جهان شده است، افزود: شب نیمه شعبان شب خاصی است، همه مردم عزیز ایران اسلامی در این شب با دعا و استغاثه به درگاه الهی از باریتعالی بخواهیم که همه انسان‌ها را از این گرفتاری نجات دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج تمتع حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.


پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های انجام شده، ۲۰ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و برنامه‌های قرآنی را در جمع حجاج ایرانی و حاجیان دیگر کشور‌ها اجرا خواهند کرد.


سیدپارسا انگشتان قاری مازندرانی هم به همراه اعضای کاروان قرآنی به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهد شد.


در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید، خلیل سعیدی و محمدامین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز به عهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران است.

از چند دهه گذشته، در همکاری مشترک میان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد