Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه در سازمان اوپک توافق مسکو و ریاض بر سر کاهش تولید نفت را رد کرده و افزوده است که مقامات دو کشور روسیه و عربستان هنوز نتوانسته‌اند به توافقی بر سر کاهش تولید نفت دست یابند.

اعلام این خبر در حالی است که نشست سازوکار «اوپک پلاس» که شامل کشورهای عضو اوپک به همراه روسیه است نیز به روز پنج شنبه این هفته موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست قرار بود روز گذشته برگزار شود.

انتظار می‌رود که این تعویق، زمان بیشتری را برای دستیابی به توافق به شرکت‌کنندگان در این ائتلاف فراهم سازد.

عدم توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش تولید نفت در جریان بحران جهانی شیوع کرونا باعث شده تا قیمت نفت به پائین‌ترین حد خود طی دهه گذشته برسد.

روابط داخلی بین کشورهای شرکت‌کننده در اوپک پلاس، در اوایل ماه مارس زمانی تیره شد که روسیه و عربستان سعودی نتوانستند درباره ادامه کاهش تولید نفت به توافق برسند. اظهارات شنیده‌شده پس از شکسته شدن توافق اوپک پلاس باعث سقوط قیمت طلای سیاه شد، بدین ترتیب، در ۱۸ مارس، نفت خام دریای برنت برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ به ۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

کد خبر 4894964

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه عربستان سعودی نفت اوپک ولادیمیر پوتین ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق شیوع کرونا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران فلسطین افغانستان قربانیان کرونا سوریه روسیه تحریم اقتصادی ایران بر سر کاهش تولید نفت روسیه و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟