Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@21:59:12 GMT

کرونا، جشنواره رادیو را هم به تعویق انداخت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۷۶۹

کرونا، جشنواره رادیو را هم به تعویق انداخت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی ایزدی،، دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو از برگزاری این رویداد رسانه‌ای و فرهنگی در تابستان خبر داد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رادیو، با اشاره به شرایط کشور ناشی از انتشار ویروس و بیماری کرونا گفت: «مقرر بود مراسم پایانی جشنواره پانزدهم رادیو در روزهای اول تا پانزدهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود که با مشورت‌های صورت گرفته و با نظر رییس جشنواره و معاون صدا، برگزاری مراسم پایانی این جشنواره به تابستان سال جاری موکول شد، که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او همچنین گفت:‌ «پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو که مهر سال ۹۸ با انتشار فراخوان در چهار بخشِ داخلی، ویژه، مردمی و بین‌الملل و با هدف دستیابی به ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه و معرفی و ارتقاء توانمندی‌های شبکه های رادیو کار خود را آغاز کرد، با استقبال خوب برنامه‌سازان از جمله در بخش مردمی و بین‌الملل مواجه شد.»

ایزدی ادامه داد: «در این جشنواره تعداد ۲۸۵ اثر در بخش داخلی و تعداد ۳۴۵ اثر در بخش ویژه دریافت و مرحله انتخاب آثار و داوری آنها به انجام رسیده است. در بخش مردمی، تعداد ۱۲۱۵ اثر در قالب گزارش، مستند، نمایش کوتاه، پادکست و آنونس و ... دریافت شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد دو برابری است.»

دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو تصریح کرد: «همچنین در بخش بین‌الملل و پس از همکاری شایسته مرکز بین‌الملل سازمان صدا سیما و نیز اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و بهره‌مندی از فضای مجازی و با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در اسفند ماه گذشته، تعداد ۷۴ اثر از ۱۵ کشور جهان در این بخش برای جشنواره ارسال شد که نسبت به سال گذشته، رشد بیش از دو برابری داشته است.»

او خاطرنشان کرد: «اسپانیا، صربستان، هندوستان، کنیا، عراق، ایرلند، لهستان، کوبا، بنگلادش و مالزی از جمله کشورهایی هستند که برنامه‌سازان آنها در این دوره از جشنواره شرکت کردند.»

دبیر پانزدهمین جشنواره رادیو یادآور شد: «مراحل داوری این دو بخش از جشنواره (مردمی و بین‌الملل) نیز مراحل پایانی را می‌گذراند و در نظر است در مراسم اختتامیه جشنواره علاوه بر تقدیر از برترین‌های هر بخش، با برپایی نمایشگاه رادیویی در ساختمان رادیو واقع در میدان پانزده خرداد تهران، زمینه مناسبی برای بهره‌مندی‌های دوست‌داران رادیو فراهم آورد.»

۵۷۵۷

کد خبر 1374058

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رادیو سازمان صدا و سیما ویروس کرونا پانزدهمین جشنواره بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان نصیری مدیرعامل مؤسسه شتاب دهنده راوینو در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق با تأکید بر این مطلب که ساماندهی و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی مهم‌ترین عامل جهش تولید به‌ویژه تولید محتوای فاخر است اظهار کرد: بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌ها در پایان هریک از جشنواره‌ها به فراموشی سپرده شده و یا بهره‌برداری مناسبی از آنها نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم جهش تولید با مشارکت مردمی، می‌توان از درون همین ظرفیت‌های موجود در جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق»، با ایجاد بستری برای عرضه تولیدات؛ شرایط ایده آلی را برای توسعه و رونق کسب و کارهای محتوایی فراهم ساخت.

مدیر عامل مؤسسه راوینو در ادامه به مهجور واقع شدن برخی از تولیدات در رویدادها و جشنواره‌های مردمی اشاره کرد و افزود: اغلب جشنواره‌ها حول محور مساله تصویر و مولتی مدیا برگزار می‌شوند و کمتر به حوزه صوت، پادکست و یا متن توجه می‌شود، این در حالی است که بسیاری از تولیدات فاخر از درون همین متون قوی شکل می‌گیرند.

نصیری ادامه داد: اگر بازار مستعدی برای نمایش و عرضه محتوای نوشتاری و صوتی فراهم شود تا تولیدکنندگان فیلمنامه، مستند و … از این محتوا بهره‌مند شوند طبیعتاً آثار تولیدی از نظر کیفی، ارتقا یافته در نتیجه شاهد رشد بازار کسب و کار در حوزه صوت و متن نیز خواهیم بود.

نصیری همچنین به لزوم ایجاد بازاری مطمئن برای توسعه کسب و کارهای محتوایی تأکید و بیان کرد: عدم وجود بازاری مطمئن و همچنین ایجاد چرخه عرضه و تقاضایی مکانیزه در حوزه تولیدات محتوایی موجب شده تا بسیاری از آثار قابل عرضه صرفاً در آرشیو جشنواره‌ها خاک بخورند. بنا بر این به منظور جلوگیری از این روند، نیازمند ارائه پلتفرمی با قابلیت ایجاد چرخه ارزش آفرین محتوایی هستیم در همین راستا مؤسسه راوینو با توجه به توان فنی و همچنین بازارشناسی تدقیقی شرایطی را فراهم ساخته تا آثار جشنواره‌هایی مانند «مدرسه عشق» و سایر رویدادهایی که قابلیت عرضه به بازار خرید و فروش را دارند، به کسب و کارهایی پایدار برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند تا ان شاء‌الله در آینده در عرصه‌های منطقه‌ای و بازارهای دلاری حضور یافته و تولیدات خود را ارائه دهند.

کد خبر 6081822 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • بسته بودن فرودگاه دبی سفر تیم ملی کشتی فرنگی را به تعویق انداخت
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو