Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@20:33:49 GMT

توصیه آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانه نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۸۰۷

توصیه آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانه نیمه شعبان

شب نیمۀ شعبان یکی از برترین شب‌ها در دورۀ سال و نظیر لیلة‌القدر است و همگی باید در این شب با توسل به امام عصر(عج) دفع بلای جهانی کرونا را از خداوند طلب کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله العظمی مظاهری در آستانۀ نیمۀ شعبان پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«یا أَیُّهَا الْعَزیزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا  إِنَّ اللَّهَ  یَجْزِی الْمُتَصَدِّقینَ»

شب نیمۀ شعبان ـ که یکی از برترین شب‌ها در دورۀ سال و نظیر لیلة‌القدر است ـ شب نزول رحمت و مغفرت الهی و شب استجابت دعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برهۀ حسّاس از زمان که بلایی عالَم‌گیر، همۀ انسان‌ها را به آزمایشی بزرگ، مبتلا ساخته و امید بشریّت در دفع این بلیّۀ عظیم از همه‌جا قطع گردیده است، بهترین فرصت برای خداخواهی و دعا و استغفار، شب نیمۀ شعبان است. از همۀ خداجویان و منتظران مصلح جهانی تقاضا می‌کنم تا همگی با هم در این شب معنوی و روحانی، دل‌های لبریز از نگرانیِ خود را به سوی پروردگار مهربان، متوجّه سازیم و با استغفار و توبه و دعا و مناجات با آن خداوند بخشاینده و قادر متعال و توسّل به اولیاء معصومین او «علیهم‌السّلام» خصوصاً حضرت بقیةالله ‌الأعظم«عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف» که منجی عالم و واسطۀ بین انسان و خداوند است، دفع این بلای جهانی را طلب نمائیم.

یکی از بهترین اعمال این شب مبارک، زیارت وجود مقدّس حضرت اباعبدالله‌الحسین«ارواحنافداه» است که توجه و توسّل به آن امام همام و قرائت زیارت مخصوصۀ ایشان که زیارتی مختصر ولی پرمغز و عمیق است، قطعاً برای استجابت دعا و دفع بلا، مؤثر خواهد بود.

از خداوند تعالی، با تضرّع و ابتهال مسألت می‌کنیم که با لطف بیکران و فضل بی‌پایان خود این ابتلای عظیم را از جهان بشریّت مرتفع فرموده و همۀ ما خصوصاً درگذشتگان در این بلای بزرگ را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و به داغدیدگان و مصیبت‌زدگان این روزهای تلخ، صبر و آرامش و اجر و پاداش صابران عنایت فرماید و همۀ تلاشگران در این ایّام به‌ویژه پزشکان و پرستاران و تمامی اعضای نظام سلامت و بهداشت را توفیق و تأئید و سلامت، مرحمت فرماید و فرج و ظهور ولیّ خود و امام زمان ما را نزدیک فرماید.

انتهای پیام/ ا

منبع: دانا

کلیدواژه: نیمۀ شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟

به گزارش «مبلغ»، هر انسانی در طول روز موظف است ۱۷رکعت نماز را به جا آورد، اما آنچه در هنگام به جای آوردن این‌ نمازهای واجب مهم است حضور قلب‌ و ارتباط عمیق قلبی با خداوند به هنگام نماز است.

ایسنا نوشت: اگر دوست دارید نمازی بخوانید که همراه با حضور قلب و ارتباط عمیق با خداوند باشد حتما به نکات زیر دقت کنید:

- قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (آنگاه انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می‌دهد)

- چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی.

- ایجاد آمادگی قبل از نماز با: صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو؛ گفتن اذان و اقامه؛ همیشه اول وقت نماز خواندن؛ تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن.

- خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده‌اید و مستقیم می‌خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می‌بیند.

- اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس‌پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده‌ام.

منبع: کتاب اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز؛ ص73

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895819

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • قهرمانی تیم ایران در مسابقات بین المللی کشتی جام عبدالله موحد
  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • عیادت بیمار، عیادت خداست
  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟