Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت برای پرکردن ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع ۹۹، اولویت‌های جدید را فرا بخواند.

قدس آنلاین:به گزارش ایسنا، ثبت نام حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز شده است، اما در این میان دولت عربستان با توجه به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، تمام فعالیت‌های مربوط به عمره و حج را به حالت تعلیق درآورد و از مسلمانان خواست فعلا صبر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ثبت‌نام در کاروان‌های حج در ایران هنوز ادامه دارد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت تاکنون حدود ۵۱ هزار نفر از طریق سامانه رزرو اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند که در حال حاضر از این تعداد، ۴۹ هزار و ۵۹۶ نفر ثبت نامشان قطعی و نهایی شده است. سهمیه ایران در توافق با عربستان، ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده است که با این حساب حدود نیمی از ظرفیت کاروان‌های حج هنوز خالی است.

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نخستین جلسه سال ۹۹ به ریاست حجت الاسلام والسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ اعلام کرد که قرار است اولویت‌های جدید حج را فرا بخواند.

سازمان حج و زیارت قبلا دارندگان قبوض حج تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ را برای ثبت نام در کاروان‌ها دعوت کرده بود.  

اکبر رضایی ـ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در این جسله با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف در ارتباط با حج امسال در جلسات مسؤولان سازمان حج بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان های شیعه و اهل سنت نزدیک به ۲۹ هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد، از اولویت های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

علی رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار کرد: این سازمان در حوزه زیارت درحال آماده کردن پروتکل هایی است که به طرف های مقابل ارائه خواهد کرد و درخصوص حج ۹۹ نیز راهکارهایی پیش بینی کرده است و درصورت تغییریافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: درباره حج باید واقع بینانه عمل کرد و نمی توان کار را متوقف کرد و باید برای شرایط  مختلف آمادگی داشت.  

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن الدینی ـ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ـ در مورد نحوه آموزش زائران حج اظهار کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی بویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حج99 سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اعزام زائران عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه امسال انجام می‌شود و در نخستین پرواز ۲۵۰ نفر زائر از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.
زینلی افزود: نخستین کاروان اعزامی از شیراز شامل زائرانی از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر هستند.
به گفته او؛ اعزام‌های بعدی حج عمره بعد از برگزاری حج تمتع صورت می‌گیرد.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از اعزام نخستین کاروان حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از نیمه اول خرداد خبر داد.
به گفته زینلی؛ کاروان‌های حج تمتع امسال تحت عنوان "کاروان‌های حرم تا حرم همراه با شهدا "به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند + فیلم
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های عمره/ بیش از ۵ میلیون نفر در نوبت عمره هستند
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف