Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان برنامه‌ریزی در جهت «جهش تولید» آثار سینمایی در بخش فیلم کوتاه را اولویت اصلی این حوزه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، زانیار لطفی، کارشناس مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» اولویت اصلی این واحد را حمایت از فیلم‌سازان استان در جهت تولید آثار سینمایی خصوصاَ در بخش فیلم کوتاه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفت: در سال ۹۸ خوشبختانه علی‌رغم مشکلات شدید اقتصادی، سالی پر از موفقیت برای سینمای کردستان رقم زده شد.

لطفی افزود: تولید و حمایت از ۳۰ اثر کوتاه در بخش‌های داستانی، مستند و پویانمایی با موضوعات مرتبط با مسائل روز از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی از دستاوردهای یک ساله واحد هنرهای تصویری حوزه هنری در سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: ۱۴ فیلم از این ۳۰ فیلم به صورت اختصاصی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی اجتماع در زمینه ضرورت مقابله با این آسیب‌ها بود که با نظارت فیلم‌ساز برجسته کشور پوران درخشنده تولید و با استقبال بسیار خوبی هم روبه‌رو شد.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان با برشمردن تعدادی دیگر از برنامههای انجام شده ادامه داد: برگزاری چندین دوره آموزشی در زمینه فیلم مستند، تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی در سنندج و بیجار و مشارکت در برگزاری سومین جشنواره منطقه ای فیلم دانشجویی «ریگا» و مشارکت در برگزاری همزمان سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در کنار دیگر حمایت‌های صورت گرفته از فیلم‌سازان می‌توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اکران آثار فیلم‌سازان استان کردستان در کنار برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار سینمایی فیلم‌سازان برتر ایران و جهان از برنامه‌های دیگری است که در طول سال گذشته به انجام رسیده است.

لطفی از سینما به عنوان یک هنر صنعت نام برد و گفت: در تلاشیم تا در سال جدید و انشاءالله با پایان یافتن دوره شیوع ویروس کرونا و با مشارکت هنرمندان توانمند عرصه هنرهای تصویری استان و شناسایی استعدادهای ارزنده این هنر در یک برنامه‌ریزی فشرده در جهت «جهش تولید» آثار سینمایی با توجه جدی به کیفیت آثار تولیدی در زمینه جبران رکود ناشی از این دوران اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: البته در این دوره کرونایی نیز این واحد همچنان فعال بوده و با توجه به تأثیرگذاری هنرمندان بر افکار عمومی هم‌سو با سیاست‌های اتاق رسانه ستاد مقابله با ویروس کرونا استان کردستان با دعوت از ۱۵ هنرمند مطرح استان و کشور و ضبط پیام‌های آنان در زمینه تشویق ماندن مردم در خانه و تدوین جهت پخش در فضای مجازی در مدت زمان کلی ۲۳۸۰ ثانیه اقدام شد.

لطفی به دیگر برنامه این واحد را که با نگاه ارزشمند مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان و تمهیدات رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان رقم خورد اشاره کرد و گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مکان‌های فرهنگی از جمله سینماها با تلاش‌های صورت گرفته امکان به تصویر درآمدن آثار تولیدی هنرمندان استان در شبکه استانی سیمای مرکز کردستان فراهم شد و در این مدت چندین اثر کوتاه فیلم‌سازان به تصویر در آمد که فرصت بسیار خوبی جهت معرفی هنرمندان و آثار آنان در سطح ملی فراهم شد که بسیار قابل تقدیر است.

وی به موفقیت‌های حاصله توسط فیلم‌سازان و آثار تولیدی حوزه هنری استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ همچون سال‌های گذشته سینمای کردستان موفقیت‌های بسیار ارزنده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی به‌دست آورد.

وی همچنین این استان را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فیلم‌سازی در ایران و از کانون‌های مهم فیلم کوتاه جهان برشمرد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید حوزه هنری کردستان واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان آثار سینمایی فیلم سازان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد