Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:02:02 GMT

استان فارس در شرایط قرمز قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۱۷۲

استان فارس در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی با بیان اینکه قرار گرفتن استان ها در شرایط قرمز بر اساس رشد تعداد موارد مثبت است، گفت: با توجه به توسعه زیرساخت آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان فارس، ما موفق شدیم تا بیماریابی را به صورت فعال تری دنبال کنیم و افزایش تعداد بیماران مثبت در استان فارس به این دلیل است، همچنین نمونه گیری از کارکنان در معرض خطر در بیمارستان ها و کادر سلامت و افراد در تماس با بیماری های مثبت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با این وجود، با تدبیر مسوولان اجرایی، تلاش کارکنان و دست اندرکاران سلامت استان فارس، هم اکنون از نظر میزان بروز موارد جدید، موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا، درصد موارد مثبت آزمون نسبت به متوسط کشوری، جایگاه بسیار خوبی داریم و این موضوع، مدیون همکاری استاندار فارس، سایر دستگاه های اجرایی و همکاری ویژه مردم استان فارس در رعایت ملاحظات دوران اپیدمی بوده است.

او تاکید کرد: با توجه به اعلام متخصصان اپیدمیولوژی نسبت به نزدیکی به قله پیک اول بیماری، رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از اجتماعات و رفت و آمدهای غیرضرور و نکات مطرح شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند توسط مردم و مسوولان بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت این نکات، ممکن است جایگاه کنونی تهدید شده و استان را با یک موج اپیدمی شدیدتر مواجه کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا ویروس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»

خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۵۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شدند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا به یاری خدا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند. زندگی با آیه‌ها؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی بود که بحمدالله به ثمر رسید و از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر تأیید گرفت.

بر همین اساس علی ترابی روزنامه نگار با اشاره به اهمیت این طرح در یادداشتی به بیان ابعاد و لزوم استمرار این طرح ملی پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

شاید تا چند سال پیش عموم فعالیت‌های قرآنی کشور خلاصه می‌شد به چند کاری که جز در گزارش برگزار کنندگان جلوه خاص دیگری نداشت و نوعاً دربرگیری و مشارکت بالایی از جامعه را همراه نداشت. فعالیت‌هایی که بجز مسابقات بین المللی قرآن و نمایشگاه رمضانی این کتاب شریف، اصلاً صدای خاصی هم از آن بلند نمی‌شد و خیلی بی سر و صدا آغاز و پایانش می‌گذشت.

اما ماه مبارک رمضانی که گذشت ماجرا تغییر کرد. پویش زندگی با آیه‌ها در حالی از ابتدای ماه رمضان آغاز به کار کرد که شاید برخی فعالان فرهنگی آن را هم یکی دیگر از کارهای بی اثر قرآنی کشور تلقی می‌کردند اما با استقبال گسترده مردم ورق برگشت. در آمارهای ارائه شده از سوی برگزار کنندگان مشخص شد که بیش از ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این پویش شرکت کرده اند، این آمار البته نکات جالب توجه مختلفی را بازگو می‌کند.

نخست آنکه بر خلاف تبلیغات گسترده جریانات ضد مردمی، جامعه ایران همچنان اهل دیانت است. اینکه بیشتر از ۱۰ میلیون نفر به طور مستقیم با یک پویش قرآنی تعامل دارند خط بطلانی است بر ادعای دین گریزی مردم ایران. آماری که قطعاً بیشتر از این حرفهاست چرا که غالباً درصدی کمتر از همگی افرادی که درگیر یک فعالیت فرهنگی هستند در پویش‌های مرتبط با آن به طور مستقیم شرکت می‌کنند. پس باید مخاطبان درگیر این پویش و این ده میلیون را بیشتر از این حرف‌ها خواند.

نکته دوم اما مربوط به کارگزاران فرهنگی کشور است. شاید نمایش دین گریزی مردم در رسانه‌های ضد مردمی، یکی از علت‌هایش کارهای فرهنگی بی کیفیت دین محور بوده باشد. استقبال گسترده از پیوست‌های رسانه‌ای پویش زندگی با آیه‌ها مثل برنامه محفل و یا محفل قرآنی ۱۲۰ هزار نفری امام حسنی‌ها به خوبی نشان داد که اگر مردم با کار قرآنی و معارفی خوب مواجه شوند از آن استقبال کرده و جلوه‌های دین داری خود را به نمایش می‌گذارند.

سومین نکته اما مربوط به بودجه دستگاه‌های فرهنگی و محل هزینه کرد آن است. کم نیستند شمار دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که تماماً با بودجه فرهنگی فعالیت می‌کنند و گروه‌هایی که با جذب کمک‌های دولتی و البته دغدغه و هزینه کرد مردمی مشغول به امورات فرهنگی هستند. اما اگر کسی سراغ میزان اثرگذاری آنها برود نمی‌تواند رقم مشخصی از استقبال مخاطب را پیدا کند. به نظر می‌رسد که اینجا کمیت مخاطب شناسی تصمیم گیران و تصمیم سازان فرهنگی کشور لنگ می‌زند وگرنه نه کمبود بودجه آنچنان اثرگذار است و نه تمایل گروه‌های مردمی نسبت به کارهایی با محوریت قرآن و معارف کاهش یافته است.

در پله چهارم این یادداشت اما بایستی یک نگاه از بالا به مسیر پیش رو داشت. این مشارکت بالا و این استقبال چشمگیر از فعالیت‌های قرآنی گرچه شیرین است، گرچه مورد استقبال رسانه‌ها قرار گرفته و در مقام بالاتر گرچه موجب ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است اما این آغاز راه است. باید با استفاده از تجربیات پویش زندگی با آیه‌ها و توفیقی که در جذب مشارکت مردمی داشت مسؤولان فرهنگی ما طوری گام بردارند که در سال‌های آتی این مشارکت نه تنها به تمامی مردم ایران تسری پیدا کند بلکه روزی برسد که رایحه فعالیت‌های قرآنی کشور شامه تمامی مسلمانان جهان را بنوازد.

کد خبر 6078750 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس
  • آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | هشدار قرمز برای ۴ استان 
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هواشناسی فارس هشدار قرمز صادر کرد