Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@16:33:02 GMT

آخرین آمار جهانی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۱۸۵

آخرین آمار جهانی شیوع کرونا

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان روند افزایشی خود را طی می‌کند. به گزارش پول نیوز، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.
تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر است که ۷۴ هزار و ۷۶۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۸۶ هزار و ۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایالات متحده آمریکا با ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۴۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۹ هزار و ۸۱۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.
اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۳۶ هزار و ۶۷۵ مورد ابتلا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۰ هزار و ۴۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.
ایتالیا نیز ۱۳۲ هزار و ۵۴۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۶ هزار و ۵۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ هزار و ۸۳۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۳ هزار و ۳۷۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۸۱۰ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کرونا ویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۹۸ هزار و ۱۰ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۸۹۱۱ نفر جان باخته و ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که مورد جدید فوتی گزارش نشده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور همان ۳۳۳۱ نفر باقی مانده است همچنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.
همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده است که از این میان ۳۷۳۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در انگلیس نیز ۵۱ هزار و ۶۰۸ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۵۳۷۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.
ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۲ هزار و ۲۱۷ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۶۴۹ نفر جان باخته و ۱۳۲۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
هم‌چنین سوئیس با ۲۱ هزار و ۶۵۷ مبتلا و ۷۶۵ قربانی، بلژیک با ۲۰ هزار و ۸۱۴ مبتلا و ۱۶۳۲ قربانی و هلند با ۱۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا و ۱۸۶۷ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.
بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۶ هزار و ۶۶۷ مبتلا و ۳۲۳ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۲۹۷ مبتلا و ۲۲۰ قربانی، برزیل با ۱۲ هزار و ۲۳۲ مبتلا و ۵۶۶ قربانی، پرتغال با ۱۱ هزار و ۷۳۰ مبتلا و ۳۱۱ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۳۱ مبتلا و ۱۹۲ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۸۹۰۴ مبتلا و ۵۷ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مبتلایان کرونا ویروس قربانیان سراسر جهان شمار مبتلایان جان باخته مورد ابتلا نفر بهبود کووید ۱۹ نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: طبق آمار بلیت‌فروشی از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال، یک میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.
ثابت اقلیدی افزود: در مدت مذکور ، مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل است.
مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد و موزه خط و کتابت نی‌ریز از مجموعه‌هایی است که تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی فارس است.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • آمار فوق‌العاده ستاره پرسپولیس در انتخابی جام جهانی!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید