Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن کلاری، سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در باره این فیلم بیان داشت: در این فیلم دانش‌آموز پیشتاز پس از تدبیر و تفکر در شرایط فعلی و آگاهی یافتن از شرایط موجود با استفاده از مهارت‌های تشکیلاتی گره و چوب‌بندی، همگان را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت می‌کند.

او در مورد تاثیر این فیلم درجامعه گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، شاهد تصاویری از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شیوه‌ای که در فیلم آموزش داده شد، بودیم و این یک نکته مثبت برای سازمان دانش‌آموزی است که همواره مهارت‌های این سازمان منشا تحولات در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین جوکار، کارگردان این فیلم نیز هدف از ساخت فیلم کوتاه "فاصله" را اعلام دغدغه‌مندی هر فرد به سلامت افراد و محیط پیرامون خود، عنوان کرد و ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی، سالانه زمان و هزینه بسیاری برای تربیت دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های اجتماعی صرف می‌کند و دانش‌آموزان پیشتاز این سازمان متفاوت از سایر هم‌کلاسی‌های خود در شرایط مختلف اجتماعی هستند و این نسل از دانش‌آموزان که مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فراگرفته‌اند می‌توانند در ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه موفق باشند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ایده ساخت این فیلم با کمک یکی از دانش‌آموزان پیشتاز و اولیای او به ذهنم رسید که خوشبختانه پس از انتشار در فضای مجازی شاهد الگوبرداری رفتاری از مضمون فیلم در اماکن عمومی همچون نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها بودیم.

این کارگردان شیرازی با اشاره به اینکه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و به ویژه شرایط کنونی، تک تک افراد در قبال یکدیگر مسوول هستند، گفت: عموم مردم باید مسوولیت بزرگ اجتماعی را که بردوش دارند، درک کنند و با در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بازگشت به شرایط طبیعی تاثیرگذار باشند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند. همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فیلم کوتاه فارس پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فیلم کوتاه فارس ویروس کرونا سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فیلم کوتاه فارس فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان سیرجانی بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های نرماشیر و ماهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 رضا رضایی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی لازمه تربیت نسلی سالم و توانمند برای آینده کشور است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مسابقات ورزشی از رشد ۶۹ درصدی سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس استان در دو سال اخیر خبر داد.

رضایی با اشاره به ساخت و بهره برداری از بیش از ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افزود: استفاده بهینه از فضای‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح آزاد سازی فضای‌های ورزشی برای استفاده دانش آموزان و اولیای آنها رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امام علی علیه السلام مقتدا و الگوی ورزشکاران است، تاکید کرد: ورزشکاران باید منش پهلوانی را علاوه بر قهرمانی در دستور کار خود قرار دهند.

 رضایی با اشاره به شرکت دانش آموزان برگزیده این مسابقات در مسابقات کشوری دانش آموزان سراسر کشور بر آماده سازی این تیم‌ها برای حضور موفق در مسابقات کشوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند