Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@14:55:34 GMT

هکرها به چین و سازمان بهداشت جهانی حمله کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۴۶۹

ساعت24-یک شرکت اینترنتی در چین از حمله بزرگ یک گروه هکری به نام دارک هتل (هتل سیاه) به سرورهای رایانه ای نهادهای دولتی این کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

در گزارش این گروه اینترنتی که با نام «چیهو ۳۶۰» شناخته شده آمده است هکرها علاوه بر چین، حملات زیادی نیز به نهادهای دیپلماتیک از جمله نمایندگی های سیاسی در ایتالیا، انگلستان، تایلند،  کره شمالی و سازمان بهداشت جهانی انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه هتل سیاه که ظاهرا در آسیای شرقی فعال است این حملات را با بهانه شیوع کرونا انجام داده است گزارش حاکی است از نگاه کارشناسان همین گروه اخیرا حملاتی را در فضای مجازی علیه سازمان بهداشت جهانی انجام داده است و این نگرانی وجود دارد که چنین اقدامی تاثیرات منفی بر مهار کرونا داشته باشد.

گروه چیهو چین می افزاید حملاتی در ماه مارس به شماری از سازمان های دولتی چین صورت گرفته و در روزهای اخیر به نهادهایی در شهرهای پکن و شانگهای هم حمله شده است.

با این وصف وزارت خارجه چین تاکنون درباره این حملات اظهار نظر نکرده و سازمان بهداشت جهانی هم سکوت کرده است.

چنین حملاتی مخاطرات جدی برای سرمایه های موسسات، نهادها و شرکت های دولتی چین ایجاد می کند و چون بسیاری از کارکنان در حال دورکاری هستند، وضعیت کمی دشوار تر شده است.

این گروه قبل از این مسئول حملاتی در فضای مجازی در سال ۲۰۰۷ میلادی بوده است و اصولا کارکنان و سازمان های دولتی را در کره شمالی، آمریکا ، ژاپن و چین هدف قرار می دهد.

گروه خدمات و پشتیبانی اینترنتی چیهو چین پیش بینی کرده است که هکرها می خواسته اند اطلاعاتی درباره همه گیری کرونا پیدا کنند و احتمالا می خواسته اند به فناوری و روش های درمانی بیماران مبتلا به کرونا در چین دست یابند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هکر سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر محمد رئیس زاده ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جنایتی که در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایات بی‌سابقه‌ای است که با هیچ معیار بشری و انسانی و قوانین بین المللی مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: استخدام ۲۵۰۰۰ نیروی جدید در وزارت بهداشت

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم دنیاست؛ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود نیز سلامت روان است‌ این در حالی است که جنایاتی که رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌دهد بزرگترین ضربه روحی و روانی را به سلامت روان مردم دنیا وارد کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: قتل بیش از ۱۳ هزار کودک، به شهادت رساندن بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی، قتل هدفمند ۳۸ پزشک سرشناس، به شهادت رساندن ۳۶۰ نفر از کادر درمان و تخریب بیش از ۱۸۰ مرکز درمانی و بیمارستان، حمله به آمبولانس‌ها، کشتار مجروحین، جلوگیری از ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به مجروحین، حادثه اخیر مجتمع پزشکی شفا و انتشار تصاویر آن‌ها، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه یک ویروس روانی را به مردم دنیا تحمیل کرده است و مانند این است که یک کرونای روانی و روحی در سطح کل دنیا انتشار داده ست که آسیب‌های جسمی و روانی آن نیز از کرونا کمتر نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت در چنین شرایطی وظایفی را برعهده دارد؛ دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موضع‌گیری‌های مناسبی نسبت به این جنایات در غزه داشته است اما برای این که این موضع‌گیری‌ها صرفاً در حد حرف باقی نماند ما از سوی سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو درخواست را مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما این بوده که به دلیل آسیب روانی و روحی که جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا وارد کرده، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کنند، دوم آن که عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان جهانی بهداشت تعلیق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما این دو درخواست را از سوی وزارت امور خارجه و معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز پیگیری و ارسال کرده‌ایم تا این دو درخواست از طریق مبادی رسمی بین المللی نیز پیگیری شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ مولفه‌ای از بهداشت جهانی و بهداشت روانی پای‌بند نیست و حقوق انسان‌ها را رعایت نمی‌کند و به هیچ یک از توصیه‌ها و هشدارهای جهانی نیز توجه نکرده این درخواست را داریم که تعلیق عضویت این رژیم جنایتکار در دستور کار WHO قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225400 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد