Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل برای چندمین سال متوالی بارش برف و سرمای هوا باغداران مشگین‌شهر را نگران کرد تا همچنان این خطه رکورددار بارندگی‌های بهاری باشد.

سیاوش محمدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از صبح امروز در تمامی مناطق شمالی استان شاهد بارش باران و در  مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد بارش برف بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیر کل هواشناسی استان بیشترین بارش برف از ایستگاه آلوارس با 42 سانتیمتر گزارش شده و مجموع بارش از روز گذشته تا ظهر امروز در شهرستان‌های مشگین‌شهر 24 میلیمتر، خلخال 22میلیمتر، بیله‌سوار و نیر 21 میلیمتر و نمین 18 میلیمتر گزارش شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سایر شهرستان‌های استان نیز بین 10  تا 15 میلیمتر بارش به ثبت رسیده است که براساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان با تداوم استقرار پرفشار سطح زمین در منطقه، آسمان استان ابری و مه آلود گاهی توام با وزش باد تند در جاده‌ها همراه با کولاک برف به ویژه در گردنه‌های حیران، الماس و صائین روبرو خواهیم بود.
محمدی اضافه کرد: با فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا ظهر فردا (چهارشنبه 20 فروردین) بارش متناوب باران و برف در سطح استان پیش بینی میشود در روزهای پنجشنبه و جمعه از شدت ناپایداری کاسته شده، تنها در مناطقی از استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش پراکنده باران و برف انتظار میرود. 
وی بیان کرد: از طرفی به دلیل وزش باد شمالی و نفوذ هوای سرد از عرضهای شمالی، روند کاهشی دما تداوم داشته و هوای سرد تا آخر هفته جاری در سطح استان ماندگار است به طوریکه امروز و فردا پیشینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان از صفر درجه نیز بالاتر نخواهد رفت.
مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: از امشب تا صبح پنجشنبه در طول شبها و ساعات اولیه صبح کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان  حدود 4 تا 7 درجه سلسیوس زیر صفر هم افت خواهد کرد اما از روز جمعه دمای هوا بطور نسبی افزایش می‌یابد. 
به گزارش ایسنا، هواشناسی استان اردبیل همچنین با صدور  اطلاعیه نسبت به کنترل و تنظیم دمای گلخانهها، دامداریها،مرغداریها، انبارها و استفاده از وسایل مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و اطراف مزارع هشدار داد.
همچنین اتخاذ تمهیدات لازم در راستای حفاظت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات کشاورزی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان اردبیل است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش برف و باران خسارت سرمازدگی مناطق مرکزی و جنوبی استان هواشناسی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بهاری و طراوت طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش های رگباری بهاری از دیروز به طبیعت چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف طراوتی تازه داده است.

قطره افزود: بیشترین میزان بارش‌ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر و کمترین میزان با ۷ دهم میلیمتر در مالخلیه گزارش شد.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • تداوم بارش های بهاری در کشور
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل