Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@15:19:59 GMT

سخت ترین بازگشت ژنرال آبی ها به استقلال

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۵۲۱

سخت ترین بازگشت ژنرال آبی ها به استقلال

بهروز رسایلی| در روزهای تعطیلی فوتبال، بازار شایعه داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است. یکی از این شایعات پررونق هم مربوط به بازگشت احتمالی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال برای لیگ بیستم می‌شود. کار امیر در سپاهان نگرفته و بعید است او امسال هم بتواند به حسرت قهرمانی طلایی‌پوشان پایان بدهد. از سوی دیگر فرهاد مجیدی هم از شرایط استقلال به ستوه آمده و در این مدت بارها شایعه استعفای او مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین الان هم گفته می‌شود روابط مجیدی با مدیرعامل جدید یعنی سعادتمند چندان حسنه نیست. مجموعه این مسایل باعث می‌شود زمزمه بازگشت امیر روی نیمکت دلخواهش قوت بگیرد. قلعه‌نویی تا به حال بارها از استقلال رفته و بعدا به این تیم برگشته، اما حکایت این بار فرق دارد و او این مرتبه اگر برگردد، این رجعت از موضع ضعف و با کمترین پشتوانه مردمی خواهد بود.

قبلا با قهرمانی می‌رفت

امیر قلعه‌نویی اولین بار در چند بازی پایانی جام حذفی سال ۸۱ هدایت استقلال را به عنوان سرمربی موقت بر عهده گرفت و تیم را به مقام قهرمانی رساند. پس از آن برای لیگ دوم دستیار رولند کخ شد که بعد از مدتی کوتاهی با او به اختلاف خورد و رفت. این یعنی او در آن زمان به عنوان سرمربی با قهرمانی استقلال را ترک کرد و البته بعدا در ابتدای لیگ سوم روی نیمکت آبی‌ها برگشت. این بار امیر برنامه سه ساله معروفش را داد و در پایان لیگ پنجم استقلال را قهرمان کرد. پس از آن سرمربی تیم ملی شد، بعنی باز هم با قهرمانی از استقلال رفت.

بازگشت بعدی ابتدای لیگ هشتم بود. او این بار از مس کرمان به جمع آبی‌پوشان پایتخت برگشت و همان سال تیم را قهرمان کرد، اما در پی اختلاف نظر با واعظ آشتیانی جدا شد و به سپاهان و تراکتور رفت؛ جایی که تیم اصفهانی را دو سال پیاپی قهرمان کرد و نخستین سهمیه آسیایی تاریخ تیم تبریزی را هم به دست آورد. بعد دوباره نوبت بازگشت به استقلال شد و اگرچه او در لیگ دوازدهم مجددا این تیم را قهرمان کرد، اما سیر نزولی‌اش از همین‌جا شروع شد. قلعه‌نویی در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم روی نیمکت استقلال باقی ماند، اما به ترتیب با آبی‌پوشان به مقام‌های پنجم و ششم دست یافت. این آخرین خروج قلعه از استقلال بود و البته اولین مرتبه که او این تیم را در سیمای «قهرمان» ترک نمی‌کرد. همین مساله از شکوه بازگشت احتمالی او به شکل چشمگیری کم می‌کند. او دیگر در خیال آبی‌ها ناجی همیشگی نیست.

طعم خوش سرمربی خارجی

یکی دیگر از موانع بازگشت قلعه‌نویی به استقلال این است که هواداران در این چند سال طعم خوش کار با مربیان خارجی را چشیدند. از آغاز لیگ برتر، استقلال یکی از تیم‌هایی بود که به ندرت تن به استفاده از مربی خارجی می‌داد و تا سال‌ها همان دوره حضور رولند کخ، تنها مقطع استفاده این تیم از کادر غیر ایرانی بود.

اما در این سال‌ها وینفرد شفر و مخصوصا آندرا استراماچونی نگاه بخش زیادی از هواداران استقلال را تغییر دادند و حالا سخت است به آنها بقبولانی به مربیان قدیمی ایرانی اعتماد کنند. شاید قلعه‌نویی به حرمت جام‌هایی که آورده در بدو ورود به نیمکت آبی‌ها مورد استقبال قرار بگیرد، اما هر بار در بزنگاه‌ها با یکی مثل استراماچونی مقایسه خواهد شد؛ آنچه کارش را بی‌اندازه دشوار می‌کند.

کد خبر 499036 برچسب‌ها مربی - امیر قلعه‌ نویی باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مربی امیر قلعه نویی باشگاه استقلال قلعه نویی روی نیمکت آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال برابر ترکمنستان / بیرانوند نیمکت‌نشین شد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال ایران شامگاه امروز (سه‌شنبه) در شهر عشق‌آباد برابر ترکمنستان قرار خواهد گرفت تا بازی چهارم خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ انجام دهد. دیدار رفت این ۲ تیم با نتیجه پنج بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. برای تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی محمدحسین کنعانی‌زادگان (۲ گل) و سردار آزمون، محمد محبی و امید نورافکن گلزنی کردند.

تیم ملی فوتبال ایران اکنون با هفت امتیاز در صد جدول گروه E این رقابت‌ها قرار دارد. تیم ازبکستان نیز با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.

امیر قلعه نویی برای این دیدار حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی را به عنوان بازیکنان اصلی راهی میدان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چهره درهم قلعه نویی در روز صعود ایران
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود
  • اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال برابر ترکمنستان / بیرانوند نیمکت‌نشین شد
  • اعلام ترکیب تیم ملی در برابر ترکمنستان با چند تغییر بزرگ
  • ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان
  • رامین رضاییان بازیکن استقلال را نیمکت‌نشین می‌کند؟
  • جانشین سردار آزمون کیست؟
  • قلعه نویی جانشین سردار آزمون را مشخص کرد
  • اوقات خوش ژنرال در عشق آباد (عکس)
  • سورپرایز ترکمنستان برای امیر قلعه نویی