Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:49:47 GMT

جلوگیری کرونا از تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۵۳۵

جلوگیری کرونا از تخریب و تصرف منابع طبیعی خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خراسان شمالی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این در حالی است که تعطیلات نوروز و نیمه نخست فروردین هر سال با آمار بالای تخریب و تصرف منابع طبیعی همراه بوده است اما شیوع کرونا و محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی در سال جاری این تصرف ها را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با اشاره به برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان این بخش و جلوگیری از اقدامات تخریبی آنها در مراحل اولیه کار،  اظهار داشت: این یگان، علیرغم کمبود نیرو، در سال گذشته توانست با شناسایی تصرفات منابع طبیعی ۳۱۰ پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان تشکیل دهد.

وی از آزادسازی ۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی تصرف شده در سال  قبل خبر داد و گفت: از مجموع پرونده هایی که در سال ۹۸ تشکیل شد ۲۱۲ پرونده به صدور رای به خلع ید و رفع تصرف منجر شد.

حیاتی، افزایش نظارت و گشت های این یگان را از دلایل مهم کاهش تصرف و تخریب منابع طبیعی و به تبع آن کاهش تشکیل پرونده ها عنوان کرد و افزود: این یگان با وجود کمبود نیرو توانسته با نظارت بیشتر، اطلاع رسانی و همکاری دستگاه های مربوط و مشارکت مردم، از میزان تصرف و تخریب منابع طبیعی بکاهد.  

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا تصرف اراضی خراسان شمالی منابع طبیعی پروندهٔ خبری کرونا و محیط زیست کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا تصرف اراضی خراسان شمالی منابع طبیعی بجنورد ویروس کرونا تصرف اراضی خراسان شمالی منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در اجرای دستور فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران - ساری، مأمورین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و اداره منابع طبیعی شهرستان آمل بصورت سرزده از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازید نمودند.

در جریان این بازدید مشترک، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شدند.

محموله قاچاق مکشوفه جهت تنظیم پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قانونی، توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری