Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@04:26:13 GMT

جزییات اقدامات حزب‌الله لبنان برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۶۴۱

جزییات اقدامات حزب‌الله لبنان برای مقابله با کرونا

حزب الله لبنان آمادگی کامل خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان‌های بعلبکالهرمل در راستای حفظ سلامت مردم این مناطق اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت خبری العهد، حزب الله لبنان اقدامات لجستیکی و سازماندهی را برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا در استان بعلبک – الهرمل به پایان برد و آمادگی کامل خود در این منطقه را برای تجهیز آن به منظور مراقبت و پیگیری موارد ابتلا به این ویروس را از طریق یک اتاق عملیات ویژه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، دکتر حسین النمر مسئول منطقه بقاع در حزب الله گفت: در سایه بحران مقابله با ویروس کرونا، حزب الله از همان روزهای اول طرح را در منطقه بقاع وضع کرد.

بیشتر بخوانید: حزب‌الله لبنان در صف اول مقابله با کرونا +عکس

وی افزود: ۲۲۶ کمیته در بخش ها و روستاها در نظر گرفته شده است که شامل کمیته های بهداشتی و کمیته های همیاری اجتماعی است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حسینیه امام خمینی (ره) در بعلبک افزود: درخصوص آمادگی مراجع ذیربط، ۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس دفاع شهری برای انتقال موارد کرونا تجهیز شده و ۲۰۰ نفر نیز آموزش دیده و به چندین گروه تقسیم شده اند. این گروهها برای پیگیری و مراقبت موارد ابتلا به ویروس کرونا از طریق یک اتاق عملیات مشترک تجهیز شده و سطح آمادگی به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

النمر گفت: هیئت بهداشت اسلامی ۱۳ مرکز در بخش های مختلف منطقه بعلبک باز کرده و ۷۰۰۰ خواهر و برادر با همکاری این هیئت و سازمان دفاع شهری برای پیگیری موارد ابتلا به کرونا و ۱۵۰۰۰ نفر از طریق رسانه های گروهی آموزش دیده اند.

وی گفت: بیمارستان دولتی بعلبک موارد مشکوک ابتلا به کرونا را پذیرش می کند و می توان توان آن را تا ۱۰۵ تخت افزایش داد. در کنار آن بیمارستان دولتی الهرمل، بیمارستن بتول در الهرمل و بیمارستان دار الحکمه در بعلبلک هم هست.

النمر گفت: شمار شرکت کنندگان در این عملیات در منطقه حدود ۳۵۳۰ نفر است. ۲۰۰ نفر از نیروهای سازمان دفاع شهری، ۲۰۰۰ نفر پزشک و پرستار مستقر در روستاها و ۱۳۳۰ کمیته همکار در پرونده بهداشتی هستند.

وی گفت: از تاسیسات و مراکز و سالن ها به عنوان محل های نقاهت مبتلایان به کرونا استفاده خواهد شد.

نمر گفت: در سطح پرونده همیاری اجتماعی، ۷۰۰۰ بسته غذایی توزیع شده است و تلاش برای تامین بسته های بیشتر در جریان است.

وی تاکید کرد: شهرداری ها نقش بزرگی در پیگیری مواردی که نیازمند قرنطینه خانگی الزامی دارد، دارند. ما در حزب الله هماهنگی دائم و کامل با وزیران و نمایندگان منطقه و استان بعلبک - الهرمل و استاندار بقاع و سایر نهادها و اتحادیه ها و نهادهای مدنی در راستای فعالیت بهداشتی و اجتماعی خود داریم و همگی یک تشکل اجتماعی واحد هستیم که با هم برای گذر از بحران تلاش خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید مشرق امام خمینی بعلبک شهرداری ها ویروس کرونا حزب الله لبنان لبنان ویروس کرونا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد

به گزارش جماران؛ ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که اسماعیل الباز، مسئول منطقه ساحلی حزب الله لبنان را با منفجر کردن خودروی وی ترور کرده است.

 حزب الله لبنان شهادت ابوجعفر را تایید کرده است و او را شهید راه قدس نامیده است.

دیگر خبرها

  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • شهادت یک عضو جنبش حزب الله در جنوب لبنان
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی حزب الله قرار گرفت + فیم
  • اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا