Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش دیلی میل، مقام های ارشد دولت انگلیس می‌گویند که نظر قریب به اتفاق دانشمندان همچنان بر این پایه استوار است که ویروس کرونا از طریق موجود زنده در بازار ووهان به انسان منتقل شده است، اما به فرضیه خروج این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان نیز «با تخفیف» نگاه نمی‌شود.

یکی از اعضای شرکت کننده در جلسه اضطراری دولت به این نشریه گفته است: با توجه به ماهیت این ویروس، یک دیدگاه معتبر و متفاوت از تئوری جانورشناسی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه به گفته او پیشرفته ترین آزمایشگاه ویروس شناسی چین در ووهان قرار دارد «امری اتفاقی نیست و نباید با تخفیف به آن نگاه کرد».

به گزارش دیلی میل، این آزمایشگاه ۳۰ میلیون پوندی تنها ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) تا بازار غذاهای دریایی شهر ووهان که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروشد فاصله دارد. این روزنامه در همین رابطه به مطلبی از نشریه چینی «مردم» در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که در آن گزارش شد، آزمایشگاه ووهان از قابلیت بالای انجام آزمایش‌ میکروب‌های بیماری‌زا برخوردار است.

دیلی میل در ادامه یادآور شد؛ این دانشمندان آزمایشگاه ووهان بودند که برای اولین بار اعلام کردند ترتیب ژن کرونا ۹۶ درصد همانند ویروس خفاش است. به رغم اعتبار بالای این آزمایشگاه اما بارها گزارش شده که برخی از کارکنان بیمار آن وارد جامعه شده و ناقل میکروب‌های بیماری‌زا بوده‌اند.

به گفته، «ریچارد ابریت» استاد میکروب‌شناسی دانشگاه راتگرز آمریکا شواهد نشان می دهد که ویروس کرونا نمی‌تواند ساخت آزمایشگاه باشد. او در گفت و گو با نشریه دیلی میل احتمال بروز یک حادثه آزمایشگاهی در این زمینه را رد نکرد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیلی میل انگلیس کرونا چین دیلی میل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • رسوایی خون‌های آلوده در انگلیس؛ سوءاستفاده از کودکان به جای خوکچه‌های آزمایشگاهی
  • تقدیر از کارکنان علوم آزمایشگاهی در انتقال خون یزد 
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی‌دلیل بیماران
  • ارائه رایگان بیش از ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی