Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@17:27:59 GMT

روسیه: ترامپ به دنبال تصرف سایر سیاره‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۷۹۳

به گزارش فارس، آژانس فضائی روسیه امروز سه‌شنبه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای تصرف سایر سیاره‌ها انتقاد کرده است.

طبق نوشته روزنامه ایندیپندنت، سازمان فضایی فدرال روسیه دونالد ترامپ را متهم کرده با صدور یک فرمان اجرایی به دنبال زمینه‌جینی برای تصرف سایر سیاره‌ها است.

این نهاد روسیه‌ای گفته قواعد جدیدی که دولت آمریکا به دنبال آنها است به چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی در فضا لطمه زده و آن را مخدوش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از ایالات متحده خواسته شده به دنبال توافقات دو و چندجانبه با دولت‌های کشورهای خارجی برای انجام عملیات‌های ایمن و ماندگار در خصوص استفاده از منابع فضایی باشد.

سازمان فضایی روسیه تأکید کرده فرمان اجرایی جدید ترامپ ایالات متحده را با ایده تعلیق فضا به کل بشریت در تضاد قرار می‌دهد. در این بیانیه آمده است: «تلاش برای بهره‌برداری از فضا و برنامه‌ریزی‌های ستیزه‌جویانه برای تصرف اراضی سایر سیاره‌ها تناسبی با قرار گرفتن کشورها در مسیر همکاری‌های ثمربخش ندارند.»

روابط میان آمریکا و روسیه به پایین‌ترین سطح بعد از اتمام دوران جنگ سرد تنزل کرده، اما همکاری در زمینه فضا علی‌رغم اختلافات دو طرف بر سر مسائل مختلف تداوم داشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم در جمع خبرنگاران گفته هر گونه تلاش برای «خصوصی کردن فضا» غیرقابل قبول است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند

سفیر روسیه در واشنگتن گفت، اگر آمریکا به دنبال همکاری با مسکو در زمینه امنیتی نباشد، روسیه به دنبال آمریکا نمی‌رود و بابتش گدایی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به گفته‌های «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود بین روسیه و آمریکا هیچ همکاری امنیتی در پی حمله تروریستی به سال کنسرت کروکوس وجود ندارد، گفت: «خوب اجازه بدهید واضح بگویم. این انتخاب آمریکاست».

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روس همچنین تاکید کرد: «اگر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با ما همکاری کنند، همانطور که گفتم ما دنبال آن‌ها نخواهیم رفت».

او همچنین بر ضرورت حل مشکل تروریسم از طریق تلاش‌های مشترک تاکید کرد و افزود: «در شرایط فعلی، ما با کشورهای دوست خود که بیش از نیمی از جهان را تشکیل می‌دهند، از جمله دوستان خود از کشورهای مشترک المنافع و همچنین سازمان همکاری شانگهای و بریکس کار خواهیم کرد».

به گفته آنتونوف «روسیه بارها گفته که واشنگتن نمی‌تواند فقط روی خودش اتکا کند. البته که آمریکا بوده که همکاری مقابله با تروریسم را با روسیه تعلیق کرده است. ما به دنبالش نمی‌رویم و برنامه‌ای هم برای این کار نداریم. ما خودمان روی ریشه‌کنی تروریسم کار می‌کنیم».

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو، ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۱۱ مظنون دخیل در این حمله تروریستی بازداشت شده که شامل چهار مرد مسلح می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • فضای تعامل و همدلی در شهرستان دشتی تقویت می‌شود
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند