Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:25:10 GMT

افزایش ۶۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۸۰۱

افزایش ۶۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

عبدالرضا واعظی با اشاره به اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان استان از ۹۲ شرکت در سال ۹۷ به ۱۴۸ شرکت در سال گذشته رسید، در عین حال گفت : سهم استان نسبت به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که نزدیک ۵ هزار شرکت است عدد کمی معادل حدود سه درصد است که با توجه به ظرفیتهای استان در عرصه علم و فناوری باید برای افزایش این شرکت ها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طولانی شدن فرآیند تشخیص صلاحیت شرکتهای متقاضی را علت اصلی کم بودن تعداد شرکتهای دانش بنیان استان عنوان کرد و افزود: نبود کارگزاری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان در استان موجب شده است ارزیابی صلاحیت شرکت‌های ما توسط کارگزاران سایر استان‌ها انجام شود که هم فرایند را طولانی تر می کند و هم امکان ارزیابی دقیق را از شرکتهای استان سلب می کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد : متاسفانه تاکنون هیچ یک از شرکتهای معرفی شده استان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دریافت مجوز کارگزاری ارزیابی شرکتهای دانش بنیان، حائز شرایط شناخته نشده اند که تلاش می کنیم در سال جدید این مجوز را اخذ کنیم.
واعظی با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی های عمومی به ویژه خانواده ها از اهمیت حوزه فناوری خاطرنشان کرد: تغییر الگوهای فرهنگی، افزایش فضای نوآوری و توجه خانواده ها به راه اندازی کسب و کارهای جدید می تواند به افزایش شرکتهای فناور و دانش بنیان استان کمک کند.
وی همچنین از راه اندازی خط تولید انبوه ۲ محصول دانش بنیان در استان در سال جاری خبر داد و افزود: یکی از این طرحها خط تولید انبوه تیوپ لیزری است که ایران را به یکی از پنج کشور تولیدکننده این تیوپ‌ها در دنیا تبدیل خواهد کرد و دیگری خط تولید انواع پیستون موتورهای دریایی است که با راه اندازی آن کشورمان به جمع ۱۰ کشور تولید کننده این پیستون ها خواهد پیوست.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری شرکتهای دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری، رشد ۲۸ درصدی داشته‌اند
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند