Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@04:13:46 GMT

استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۸۱۳

استفاده از ماسک در مغرب اجباری شد

مقامات مغرب شهروندان این کشور را ملزم به استفاده از ماسک در خارج از خانه و مکان‌های عمومی کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه هسپرس چاپ رباط، مقامات مغرب به صدور دستورالعملی اعلام کردند: تمام شهروندانی که برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون می‌روند، از امروز "سه شنبه" موظفند از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام مقامات مغربی پس از آن انجام شد که تحقیقات متعدد علمی نشان داد، ویروس کرونا از طریق عطسه یا سرفه در هوا پخش می‌شود و از این طریق (فاصله کمتر از یک متر) به شخص دیگری منتقل خواهد شد.

وزارت بهداشت مغرب و سایر نهادهای نظارتی این کشور بارها از شهروندانی مغربی خواسته‌اند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از ماسک استفاده کنند البته از لحاظ علمی هنوز ثابت نشده‌است که کرونا از طریق هوا (فاصله بیش از یک متر) به شخص دیگری منتقل می‌شود.

به گفته پزشکان، ممکن است فردی به کرونا مبتلا شده باشد اما نشانه‌های ظاهری این بیماری را نداشته باشد و درجامعه تردد کند. این‌چنین شخصی می‌تواند عامل انتقال این ویروس به بسیاری از افراد جامعه باشد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: وزارت بهداشت مغرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با ابتلای 21 نفر به ویروس کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به یک هزار 141 تن رسید که از این تعداد 83 تن جان خود را از دست داده و 88 نفر هم بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

دولت رباط از چند هفته قبل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مغرب، تمام مدارس و دانشگاه‌‌های این کشور را تعطیل کرد، سفرهای درون شهری و برون شهری و برگزاری هرگونه تجمعات عمومی ممنوع شد. این دولت مرزهای هوایی، زمینی و دریایی مغرب را بست و مقررات قرنطیه خانگی را در سراسر این کشور برقرار کرد و هرکس که این مقررات را نادیده بگیرد، به مجازات زندان یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031wB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک مراکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت

سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از این کشور دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تقریباً نیمی از ۳۴ ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

مقامات افغانستان اظهار کردند در پی بارندگی‌های شدید، بارش برف و جاری شدن سیل در چندین ولایت این کشور تاکنون دست‌کم ۳۳ فوتی و ۲۷ مورد مصدومیت گزارش شده است.

مقامات افغانستان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خانه نیز بر اثر سیل آسیب دیده است، افزودند: سیلاب‌های ناگهانی همچنین زمین‌های کشاورزی و ۷۵ کیلومتر از جاده‌های این کشور را تخریب کرده و بیش از ۲۰۰ راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش شینهوا، مقامات افغانستان همچنین خاطرنشان کردند: سازمان‌های امدادی با حمایت مسئولان به ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده سیل‌زده کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند و روند کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات ایران
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • فوت 33 نفر در افغانستان بر اثر سیل
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • تظاهرات ضد صهیونیستی در ۵۴ شهر مغرب
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس