Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورل در این مقاله عنوان کرده است: جهان بدون هیچگونه هماهنگی وارد این بحران شده است .تضاد بین سکوت خیابان ها و میادین اروپا و واقعیت فجیع و دردناک بسیاری از بیمارستان‌های آنها بسیار نا امید کننده است .کووید ۱۹ نه تنها اروپا بلکه کل جامعه جهانی‌ را چیره کرده است .واضح است که این بیماری همه گیر جهان ما را شکلی‌ دیگر خواهد داد اما روشی‌ که این بیماری چگونه دقیقا آن را انجام دهد بستگی به تصمیماتی دارد که اکنون اتخاذ کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا را باید دشمن مشترک جهان دانست .اگرچه این یک جنگ نیست ، با این وجود لازم است که منابع به “طرز جنگی” بسیج شوند .

در مواقع بحران ، غرایزمان ما را به عقب نشینی و تکیه بر خودمان می‌ کشاند .این واکنش اگرچه قابل درک است اما به ضرر است .

“هر کسی‌ برای خود”  فقط مبارزه را طولانی تر می‌ کند و هزینه های انسانی‌ و اقتصادی را به میزان قابل توجهی‌ افزایش می‌ دهد.حتی وقتی‌ دشمن واکنش های ملی‌ گرایی را بیدار کند ، تنها راه شکست آن ، هماهنگی مرزی چه در اروپا و چه در خارج از آن می‌ باشد. یک رویکرد بین المللی مشترک در مورد بیماری همه گیر و کمک به آسیب پذیرترین جمعیت ها بخصوص در کشورهای در حال توسعه و مناطق درگیر جنگ ضروری است. من این نکته را در بحث های اخیر با وزرای امور خارجه ۷ کشور بزرگ و بسیاری دیگر تاکید کردم .اتحادیه اروپا باید بخشی از تلاش باشد و بخشی از تلاش خواهد بود .

اکنون زمان آن است که نشان دهیم که همبستگی‌ یک عبارت خالی‌ نیست .خوشبختانه ، این مورد در حال حاضر در اروپا نشان داده شده است ، جایی‌ که فرانسه و اتریش در حال فرستادن بیش از سه میلیون ماسک به ایتالیا هستند و جایی‌ که آلمان در حال پذیرش و مداوای بیماران از مبدا فرانسه و ایتالیا است .

بحران کووید ۱۹  نبردی بین کشورها یا بین سیستم ها نیست .در مراحل مختلف بیماری همه گیر ، بین اروپا ، چین و سایر کشورها کمک های متقابل صورت گرفته است که حمایت و همبستگی‌ متقابل را نشان می‌ دهد .اتحادیه اروپا هنگامی که شیوع بیماری در اوایل سال جاری رخ داد ، از چین حمایت کرد و اکنون چین تیم ها و پزشکان را برای کمک به کشورهای آسیب دیده در سراسر جهان اعزام می‌ کند .

اینها نمونه بارز همبستگی‌ و همکاری جهانی‌ است که باید به یک معیار تبدیل شود .یکی‌ از جنبه های کووید ۱۹ ، این است که تاریخ را شتاب می‌ بخشد. از طریق هر تغییر و تحولی‌ که در انتظار ماست ، اتحادیه اروپا باید با ترویج تلاش های مشترک با چین و آمریکا برای مقابله با بیماری همه گیر و عواقب آن ، همچنان به عنوان یک عامل متحد کننده باقی‌ بماند .تنها در صورت ردیف این سه قدرت ، گروه ۲۰  و سازمان ملل می‌ توانند نقطه عطفی را تعیین کنند .

هماهنگی بین المللی بین دولتها ، همکاری بین دانشمندان ، اقتصاددانان و مسئولین سیاسی نیز باید تشدید یابد. در جریان بحران مالی‌ سال ۲۰۰۸ ، هنگامی که اقتصاد جهانی‌ در حال فروپاشی بود ، گروه ۲۰ نقش اساسی‌ در نجات آن داشت .باز هم ، ما اکنون به طور فوری به یک رهبری جهانی‌ به تعریفی که در ذیل می‌ آید احتیاج داریم .

چهار اولویت اصلی‌ برای همکاری‌های جهانی‌ وجود دارد .در وهله اول ، ما باید منابع برای تولید درمان‌ها و یک واکسن که باید به عنوان کالاهای عمومی‌ جهانی‌ تلقی‌ شوند را به اشتراک بگذاریم .

دوم اینکه ما باید با هماهنگی اقدامات محرک بودجه‌ای و همچنین پولی‌ و با حفاظت از تجارت جهانی‌ کالاها ،آسیب‌های اقتصادی را محدود کنیم . در وهله سوم ، باید برای بازگشایی هماهنگ شده مرزها هنگامی که مقامات بهداشتی چراغ سبز دادند برنامه ریزی کنیم  و سرانجام ، باید برای مبارزه با کمپین های اطلاعات نادرست همکاری کنیم .

با گسترش ویروس در سراسر جهان ، ما باید توجه ویژه ای به تاثیر فزاینده آن در کشورهای شکننده داشته باشیم، جایی‌ که آنها را با تشدید بحران امنیتی موجود تهدید می‌ کند .در سوریه ، یمن ، غزه و افغانستان ، میلیون ها نفر مردم ، سالها جنگ را تجربه کردند. بیائید در نظر بگیریم که اگر کرونا به اردوگاه های پناهندگان جایی‌ که سرویس های بهداشتی و سلامت بار زیادی را تحمل می‌ کنند و کارکنان بشردوستانه در ارائه کمک‌های خود مشکل دارند وارد شود ، چه اتفاقی خواهد افتاد .

و سپس آفریقا را داریم که از اهمیت اساسی‌ برخوردار می‌ باشد. به دلیل بیماری همه گیر ابولا در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و شیوع های دیگر، کشورهای آفریقایی تجربیاتی دارند که اروپا در این بحران فاقد آن است .اما سیستم های بهداشتی قاره ، به طور کلی‌ بسیار کم می‌ باشند و شمار افراد مبتلا در حال افزایش است .

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، ساکنان آنها غالبا هیچ راهی‌ جز ترک روزانه خانه های خود ندارند زیرا در یک اقتصاد غیر رسمی‌ زندگی‌ می‌کنند و نکته بدتر :شستن دست ها و انجام فاصله گیری های اجتماعی می‌ توانند بسیار دشوار باشد وقتی‌ که آب جاری همیشه در دسترس نیست و وقتی‌ خانواده‌ها معمولا در فضاهای بسیار کوچک زندگی‌ می‌ کنند .

برای پیروزی در این نبرد ، بودجه لازم است .کشورهای در حال توسعه در درجه اول به سه منبع تامین مالی‌ بستگی دارند :سرمایه گذاری خارجی‌ ، حواله ها و گردشگری .اما اکنون هر سه مورد به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند .

در سطح جهانی‌ ، جریان  سرمایه ۶۰ درصد کاهش یافته زیرا سرمایه گذاران به پناهگاه های امن  می‌ گریزند و کارگران مهاجر شغل خود را از دست می‌ دهند یا نمی‌ توانند به خانه پول بفرستند .ما با رکود جهانی‌ روبرو هستیم و برای جلوگیری از سقوط اقتصادی در کشورهای در حال توسعه ، خطوط مهم اعتباری و پشتیبانی مالی‌ فوری لازم است.هماهنگی بین بانک های مرکزی و موسسات مالی‌ بین المللی تنها گزینه کارآمد است .

در آخر ، در درون این بدبینی‌ بیش از حد ، احتمال پایان دهی‌ به درگیری های طولانی مدت وجود دارد .اخیرا شاهد علائم مثبت همکاری بین رقبا بودیم .به طور مثال ، اندکی‌ پیش ، امارات متحده عربی‌ و کویت ، کمک هایی‌ را به ایران ، کشوری که به طور ویژه ای تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفته ، ارسال کردند .

هیچکس نمی‌ تواند به خود اجازه دهد همزمان جنگ های چندگانه داشته باشد .همانطوری که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار شده است ، ما باید از این بحران به عنوان انگیزه  جدیدی برای صلح استفاده کنیم .

جهان بدون هیچگونه هماهنگی وارد این بحران شد .خیلی‌ از کشورها ، علائم هشدار دهنده را نادیده گرفتند و هر یک به تنهایی عمل نمودند .اکنون مشخص است که فقط با هم خواهیم توانست از آن خارج شویم .

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا کشورهای در حال توسعه بیماری همه گیر اتحادیه اروپا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است

جنگ در غزه اکنون به بزرگترین فاجعه انسانی ساخت دست بشر تبدیل شده است به طوری که علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از یکصد هزار نفر، خطر قحطی جمعیتی معادل ۲ میلیون نفر را به دلیل اقدامات صهیونیست‌ها در جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، تهدید می‌کند. با بی توجهی کشور‌های غربی مدافع حقوق موضوع، صهیونیست‌ها همچنان در حال ادامه دادن توحش خود علیه فلسطینیان هستند. 

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از نبود پیشرفت در کاهش فاجعه بشری در غزه انتقاد کرد. 

وی در این زمینه گفت: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد. 

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متاسفم که این را می‌گویم، اما در هیچ کدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد. 

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسراییل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟